In ultimul an s-a observat o crestere a numarului de lansari de ceasuri capabile sa deruleze functii diverse, de la masurarea pulsului, pana la preluarea efectiva a unui apel telefonic sau verificarea emailului, acest lucru fiind posibil prin intermediul interconectarii smartwatch-ului la smartphone.
Conform celor mai noi date aparute, furnizate de catre compania de cercetare Strategy Analytics, 1,9 milioane de smartwatch-uri au fost livrate in 2013, un volum ridicat daca ne gandim ca abia de anul trecut a inceput popularizarea accesoriilor inteligente, insa mult sub numarul de smartphone-uri vandute anul trecut la nivel global – aproape un miliard.

Smartwatch-urile au avut pana la urma succes: circa 2 milioane de unitati au fost livrate in 2013

Smartwatch-urile au avut pana la urma succes: circa 2 milioane de...

Va lua ceasul inteligent locul ceasului traditional?

“Ceasul inteligent este un gadget cu priza la publicul tanar”, crede Catalin Florea, CEO al WatchShop.ro, unul dintre cei mai importanti retaileri online in comertul cu ceasuri din Romania.
“Ceasurile inteligente sunt de fapt gadget-uri care vor fi apreciate si purtate de persoanele pana intr-o anumita varsta, probabil 20-25 ani. Dar raman totusi dispozitive electronice, iar spatiul destul de mic avut la dispozitie pentru a putea fi numite ceasuri de mana nu va permite utilizarea in mod confortabil a unui display prea putin generos. Ceasul de mana clasic nu mai este de mult timp un simplu ceas, este o bijuterie, un accesoriu vestimentar. Asadar ceasurile inteligente vor avea si ele rolul lor, dar cred ca vor avea un impact destul de mic in piata ceasurilor, in niciun caz nu vor inlocui ceasurile clasice”, a declarat pentru wall-street.ro managerul retailerului online.
El a mai precizat ca s-a vorbit de o schimbare a industriei cronologiei o data cu aparitia ceasului cu quartz.
“Marile case elvetiene au fost prinse nepregatite in fata asaltului electronic japonez si au capotat in fata pretului mic pe care il aducea acesta. Multe companii au falimentat atunci. Dar altele au ales sa lupte si au ales sa schimbe strategia de marketing. Au aparut branduri ca Swatch, care ofereau calitate elvetiana la pun pret redus. Apoi, le-au adus aminte oamenilor ca ceasul nu este doar un mijloc de a masura timpul, ci o intreaga poveste, cu sute de ani in spate”, a mai spus reprezentantul WatchShop.ro.
Nu de aceeasi parere este si Laurentiu Girjoaba, store manager in cadrul Helvetansa, unul dintre cei mai mari distribuitori de ceasuri de lux din Romania.
“Este evident ca pentru o perioada scurta sau medie de timp aparitia smartwatch-urilor va influenta piata ceasurilor, dar nu cred ca cineva din industrie isi inchipuie ca acestea vor lua locul ceasurilor traditionale. Vor imparti o buna parte din piata, s-a mai intamplat acest lucru, dar aceasta tendinta nu va schimba prea mult piata”, crede acesta.
El a mai precizat ca asa cum este si cazul smartphone-urilor, ceasurile inteligente sufera cand vine vorba de durata de viata a bateriei, care in acest caz este relativ scurta, autonomia unui astfel de dispozitiv fiind in medie de circa 48 de ore.
Potrivit lui Laurentiu Girjoaba, nu este prima oara cand apare pe piata conceptul de ceas inteligent. La Tissot exista un ceas inteligent cu touchscreen, model care a fost prezentat pentru prima data in anul 2000, la targul de la Basel.
“A avut un succes foarte mare – a fost cerut foarte repede de toate pietele, insa capacitatea de productie era limitata”, isi aduce aminte reprezentantul Helvetansa, care a precizat ca modelul inca se comercializeaza la un pret de aproximativ 1.000 de euro.
“Pretul a evoluat si datorita eforturilor industriei de a se integra intr-o productie care sustine o productie prietenoasa cu mediul”, a conchis managerul distribuitorului de ceasuri de lux.
Potrivit acestuia, cele mai cautate produse in reteaua magazinelor Helvetansa sunt cele entry-medium level, cu preturi ce pornesc de la 1.000 de euro si ajung pana la 5.000 de euro.