Romanii au baut cu 10% mai putina bere in 2013, scadere care a ajuns la un volum de 16,3 milioane de hectolitri, anunta Asociatia Berarii Romaniei. Asta inseamna ca un roman a consumat, in medie, 81 de litri de bere, fata de 90 de litri in 2012.

"In ciuda eforturilor producatorilor locali de a mentine trendul pozitiv din 2012, piata berii a inregistrat o contractie semnificativa anul trecut. Nivelul scazut al veniturilor consumatorilor si neincrederea lor in starea economiei, presiunea fiscala si vremea nefavorabila din vara au reprezentat factorii cheie care au condus la declinul pietei berii in 2013", a declarat Onno Rombouts, Presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.

Contractia pietei de bere din 2013 a condus la o scadere cu 10 milioane de euro a bugetelor investite de berari. Acestea totalizeaza 62 milioane de euro, potrivit Mediafax.

Aproximativ 53,2% (in crestere cu 0,7 puncte procentuale fata de anul precedent) dintre romani au preferat berea la PET, consumul de bere la sticla a scazut cu aproape 2 puncte, la 26,3%, iar consumatorii de bere la doza au reprezentat 17,1% din piata, cu 1,3 puncte mai mult fata de anul precedent. Berea la butoi a acoperit 3,4% din piata, cu 0,1 puncte mai putin fata de anul precedent.

In 2013, exporturile de bere au continuat sa creasca intr-o masura mai mare decat importurile. Cu 50% mai mare fata de 2012, volumul exporturilor a atins 0,35 milioane de hectolitri. Importurile au crescut cu 25%, situandu-se la 0,54 milioane de hectolitri anul trecut.

Romanii a ocupat anul trecut locul sase in Europa la consumul de bere. Astfel, tara noastra s-a plasat peste media europeana, de 70 de litri.

Sursa foto: Halbe de bere/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri