Festivalul Italian, care se desfasoara in jurul Zilei Nationale a Republicii Italiene din 2 iunie, a ajuns in 2014 la cea de-a sasea editie, avand ca organizator Agentia Italiana pentru Comert Exterior – ICE biroul de la Bucuresti cu sprijinul Ambasadei Italiei la Bucuresti. Festivalul aduce inca o data in fata opiniei publice masura expresiei “Made in Italy” si anticipeaza semestrul in care Italia va detine presedintia Uniunii Europene.

Timp de o luna vor putea fi apreciate de catre publicul larg peste 100 de marci si produse italiene in peste 500 de magazine, restaurante si lanturi de retail la preturi promotionale, intr-o atmosfera de sarbatoare, cu muzica, evenimente, degustari, demonstratii culinare, si alte surprize.

“Festivalul Italian reprezinta astazi mai mult decat traditionala intalnire a Romaniei cu frumosul si bunul gust specific Italiei, Romania fiind o tara in continua cautare de noutati pentru consumatorii sai cu preferinte din ce in ce mai sofisticate. Festivalul capata din ce in ce mai mult forma unei platforme comerciale si promotionale la 360 de grade”, a spus Luca Gentile, Directorul Agentiei – ICE in Romania.

“Anul acesta, dincolo de traditionala prezenta a restaurantelor de calitate si a brand-urilor cunoscute de moda si design interior, am atras toate principalele retele de distributie din tara pentru a inlesni prezenta produselor Made in Italy la nivel global. Ca Agentie – ICE ne-am propus sa ne adresam unui public variat, de la consumatori la presa, de la buyers la distribuitori, si am reusit sa introducem in Festival sectorul editorial, cu un impact comercial foarte mare dincolo de cel cultural”, a concluzionat Dl. Gentile.

“Sunt deosebit de incantat de lansarea noii editii a Festivalului Italian. Si in acest an, initiativele din program vor aduce un omagiu excelentei “Made in Italy”. Sunt incantat sa vad cum se consolideaza vechile colaborari si cum iau nastere altele noi in aceasta tara importanta, unde Italia este de multi ani printre primii parteneri comerciali – mai precis al doilea – si primul ca numar de societati costituite”, declara Excelenta sa Diego Brasioli, Ambasadorul Italiei la Bucuresti.

Agentia – ICE opereaza in Romania din 1969 si desfasoara activitati de informare, asistenta si promovare pentru firmele italiene care doresc inceperea sau extinderea unei activitati in Romania si sprijina colaborarea acestora cu firmele romanesti interesate de piata italiana. Si anul acesta isi concentreaza actiunile pe cele mai importante sectoare de business ale Italiei in intreaga lume: moda, gastronomie sau design.

In site-ul dedicat evenimentului, www.festivalitalian.ro, se afla toate informatiile privind programul Festivalului:

Gustul Italiei, 15 mai-4 iunie
Campanie dedicata produselor alimentare italiene in toate magazinele METRO Cash & Carry din Romania, cu demonstratii culinare, oferte promozionale si altre surprize

Buongiorno Italia, 22 mai – 17 iunie
Promovarea produselor alimentare italiene in toate punctele de vanzare Mega Image din Romania cu oferte promotionale

Saptamana italiana la Carrefour, 29 mai – 4 iunie
Promovarea produselor alimentare italiene in toate punctele de vanzare Carrefour din Romania, cu demonstratii culinare, oferte promotionale, concursuri etc.

La masa in restaurantele italiene, 30 mai – 5 iunie
Saptamana bucatariei italiene in principalele restaurante din Bucuresti, care propun meniuri promotionale sau reduceri

Saptamana modei italiene, 30 mai – 5 iunie
Saptamana imbracamintei si modei italiene intr-o serie de magazine din Bucuresti si din alte orase, care ofera discount-uri speciale

Saptamana amenajarilor interioare si design-ului “Made in Italy” 30 mai – 5 iunie
Saptamana amenajarilor interioare, mobilei si design-ului italian in cateva magazine din Bucuresti care vor propune o campanie de discount-uri si promotii

Celebrari oficiale cu ocazia Zilei nationale a Republicii Italiene – 2 iunie, resedinta Ambasadorului Italiei in Bucuresti (participare doar pe baza de invitatie)

Saptamana autorilor italieni, 2 iunie – 9 iunie
Saptamana sarbatoririi autorilor italieni cu pachete promotionale propuse de Editura Nemira in magazinul Mistica din Bucuresti si in magazinul online al editurii

“Italia Food & Wine Day”, 3 iunie, Hotel Novotel
Prezentare cu degustare de vinuri si produse alimentare italiene la Bucuresti. Evenimentul intentioneaza sa propuna o selectie de vinuri si produse agroalimentare “Made in Italy” societatilor din sector, precum si presei.
In deschidere, va avea loc seminarul “Protectia marcii “Made in Italy” in sectorul agroalimentar din Romania”, organizat de Camera de Comert Italiana pentru Romania.

Romania si Italia au o importanta traditie la nivelul schimburilor comerciale. Italia este de peste 10 ani principalul investitor in Romania, prin numarul de companii inregistrate (circa 37.000).

Totalul capitalului italian in Romania este acum de aproximativ 1,6 miliarde de euro. Doar in 2013 au fost inregistrate aproape 2.000 de companii noi, reprezentand aproape 30 de procente din numarul total al societatilor cu capital strain nou inmatriculate in Romania.

Din totalul investitiilor straine directe in Romania, la sfarsitul lui 2012, valoarea totala a investitiilor italiene era de 2,9 miliarde de euro, cu o pondere de 5 procente din totalul investitiilor straine directe.