De ce alege Zuckerberg aceleasi haine? Unul din stagiarii Facebook si student la MIT, Neel Hajare, ofera un posibil raspuns: “In una din primele zile de vineri din cadrul show-ului de Intrebari si raspunsuri, din vara anului 2011, dupa ce toti stagiarii sosisera, unul dintre ei a luat microfonul si a intrebat ceva de genul “Hei Zuck, eu si cativa dintre stagiarii noi ne intrebam daca ai mai mult de un tricou?” In momentul acela toti cei prezenti (inclusiv Mark Zuckerberg) au inceput sa rada dar, el a continuat spunand ca poarta aceleasi haine in fiecare zi pentru ca e foarte ocupat si treaba asta il face sa se gandeasca la un lucru in minus dimineata.”

Cand te gandesti la numeroasele decizii importante care trebuie luate atunci cand esti la carma unei companii care valoreaza miliarde de dolari este de inteles ca nu iti doresti sa iei o decizie in plus privind vestimentatia si ce sa porti dimineata.

Explicatia lui Zuckerberg, spune Nancy Steinmen, Art Director, sustine o teorie numita “Decision fatigue” care inseamna: cu cat ai mai multe decizii de luat pe timpul zilei, cu atat devin mai dificile pentru creierului tau”. Eliminand deciziile usoare si mai putin importante din viata noastra, ne putem concentra mai usor pe alegerile dificile care conteaza cu adevarat.

Alte exemple de personalitati care imbraca sau se imbracau cu aceleasi haine sunt Steve Jobs si Warren Buffet. Jobs purta mereu bluza neagra Issey Miyake si blugi “din comoditate si confort zilnic si pentru a isi impune stilul personal. Buffet, unul dintre cei mai bogati oameni din lume si considerat a fi cel mai de succes investitor al secolului 20, poarta acelasi model de costum tot din dorinta de a nu mai pierde timp alegandu-si ce sa imbrace.