Casa de moda Burberry se afla intr-un plin scandal din cauza faptului ca foloseste blanuri naturale in colectiile sale.

Casa de moda Burberry se afla in centrul unui scandal la nivel international, din cauza ca foloseste blanuri naturale in colectiile sale, dupa ce organizatia pentru drepturile animalelor Vier Pfoten (Four Paws) a lansat o campanie impotriva acestui brand britanic de lux, potrivit Mediafax.

Campania lansata de Four Paws - o organizatie pentru protectia animalelor, care are sediul central la Viena, Austria - o are in centru pe Kimi, un pui de vulpe polara, nascuta in luna aprilie, intr-o ferma din Finlanda. Este de asteptat ca acest pui de vulpe sa fie ucis in luna noiembrie, in timpul asa-numitei perioade de "recoltare a blanurilor", potrivit publicatiei britanice The Independent. "Cand o sa cresc, o sa fiu un guler de blana", spune Kimi in aceasta campanie lansata de organizatia Four Paws, al carei scop este cresterea nivelului de constientizare cu privire la existenta acestor ferme in care animalele sunt ucise pentru a furniza blanuri naturale industriei de moda.

O petitie a fost publicata online

O petitie pentru salvarea lui Kimi a fost publicata online de aceasta organizatie si a strans pana in prezent peste 125.000 de semnaturi. De asemenea, organizatia a colectat alte circa 35.000 de semnaturi in scris. "Daca britanicii ar sti oroarea care se intampla in aceste ferme de blanuri din Finlanda, care furnizeaza blanuri pentru companii ca Burberry, ar fi socati. Campania noastra de salvare a lui Kimi isi propune sa le arate aceste lucruri prin intermediul experientelor unei vulpi, Kimi, care este crescuta intr-o asemenea ferma finlandeza pentru blana sa", adeclarat Julie Sanders, Country Manager al filialei din Marea Britanie a organizatiei Four Paws.

Pe site-ul organizatiei si pe contul de Facebook al lui Kimi sunt postate in mod curent informatii despre puiul de vulpe si despre desfasurarea acestei campanii. Imagini de mari dimensiuni cu Kimi au fost deja instalate pe cladiri si in locuri publice din Viena si din Londra, iar sustinatorii acestei campanii au organizat mai multe intalniri in cele doua orase. Intr-un raspuns transmis organizatiei Four Paws, reprezentantii casei de moda Burberry au spus ca bunastarea animalelor se afla in centrul preocuparilor cand vine vorba de furnizarea de materiale, inclusiv blanuri. In acest sens, Burberry spune ca a implementat un program de imbunatatire a acestui sistem.

Finlanda furnizeaza anual aproximativ jumatate din milioanele de vulpi crescute pentru blanurile lor.

"Lucram indeaproape cu furnizorii nostri, pentru a imbunatati standardele de bunastare a animalelor, dincolo derespectarea cadrului legal, si pentru implementarea unui sistem de monitorizare independent in acest caz", au mai spus reprezentantii Burberry. Finlanda furnizeaza anual aproximativ jumatate din milioanele de vulpi crescute pentru blanurile lor. In 2010, Finlanda a furnizat 1,8 milioane de vulpi pentru aceasta industrie, in timp ce China a furnizat 1,4 milioane de astfel de animale. Alte tari active in aceasta industrie de crestere de vulpi pentru blana lor sunt Norvegia, Polonia si Rusia, care impreuna cresc circa 400.000 de animale din aceasta specie in fiecare an.

"Kimi este sufletul campaniei noastre. Ea le reprezinta pe cele 100 de milioane de animale omorate pentru moda in fiecare an la nivel mondial. Acest pui de vulpe ne-a permis sa dam o fata acelor fiinte care se afla in spatele unui guler de blana", a spus Thomas Pietsch de la organizatia Four Paws. Fermele de blanuri naturale sunt concentrate in tari precum Danemarca, Finlanda si Olanda. Danemarca este cel mai mare producator de blanuri de nurca, furnizand 14 milioane de astfel de blanuri in 2010. In statele membre ale Uniunii Europene, exista 6.000 de ferme de blana, o industrie cu o valoare estimata la 1,5 miliarde de euro si cu 60.000 de locuri de munca (cu norma intreaga).

Sursa foto: Shutterstock.com/Blanuri

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri