Leadership-ul presupune constientizarea propriilor actiuni si efectele acestora asupra celorlalti. Angajatii asteapta ca liderii sa aprecieze eforturile lor, sa le valoreze munca si sa le asigure un mediu de lucru care sa contribuie la dezvoltarea lor personala si profesionala. Cand asteptarile angajatilor nu sunt in concordanta cu actiunile liderului, acestia au tendinta de a-si pierde increderea in acesta.

1. Lipsa de apreciere. Conform forbes.com, liderii care sunt nerecunoscatori fata de angajatii lor vor intampina o dificultate in a-i determina pe acestia sa se implice cat mai mult in munca lor. Angajatilor le vine greu sa se adapteze la schimbarile din cadrul mediului de lucru de aceea ultimul lucru de care au nevoie este un lider care sa ii insulte si sa nu le aprecieze munca. Angajatii isi doresc ca liderii lor sa le descopere valoarea abilitatilor si a modului unic in care gandesc si sa ii ajute sa isi atinga obiectivele. De multe ori liderii vor sa fie priviti ca si cum lor li se datoreaza totul; isi doresc sa fie considerati eroii principali, diminuand astfel importanta angajatilor. Adevaratii lideri stiu cum sa valorifice potentialul angajatilor; in loc sa se foloseasca de acestia, liderul ar trebui sa recunoasca faptul ca la succesul sau au contribuit si angajatii sai.

2. Critica constanta. Liderii care isi critica incontinuu angajatii au tendinta de a nu recunoaste cand gresesc. In schimb acestia dau vina pe angajati, incercand sa fuga de orice responsabilitate. Liderii ar trebui sa isi idea seama ca lipsa lor de curaj nu face decat sa ii indeparteze pe angajatii care se simt insultati.

3. Asteptari nerealiste. Liderii nu ar trebui sa se astepte ca angajatii sa li se asemene; acestia nu trebuie tratati ca niste papusi ci ca indivizi independenti cu un mod unic de a gandi. Liderul care isi incurajeaza angajatii sa gandeasca si sa actioneze conform personalitatii lor va fi mult mai apreciat decat cel care are tendinta de a-i indruma astfel incat angajatii sa copieze modul sau de gandire si de a actiona.

4. Ipocrizia. Ipocrizia este unul dintre motivele pentru care un lider nu ar trebui sa detina aceasta functie deoarece aceasta nu face decat sa arate lipsa de maturitate si intelepciune si lipsa capacitatii de a intelege ca succesul depinde de increderea si respectul celorlalti. Atunci cand actiunile liderilor nu sunt in concordanta cu ceea ce spun, angajatii nu mai pot avea incredere in acestia.

5. Frica. Potrivit quickbase.intuit.com, liderii care inspira frica, creand un mediu de lucru neplacut, nu pot asigura o relatie buna cu angajatii lor deoarece acestia vor privi cu anxietate obiectivele lor profesionale. De teama de a nu fi insultati, angajatii nu vor fi deschisi cu liderul lor in privinta problemelor cu care se confrunta. In loc sa fie tratati cu rigiditate, angajatii ar trebui sa fie asigurati ca greselile lor ii ajuta sa progreseze cata vreme acestia invata din ele.

job

Citeste si:

Foto: Job, Shutterstock

6. Lipsa de incredere. Collen Kane, redactor pentru cnbc.com, sustine ca angajatii vor sa simta ca au contribuit la succesul liderului intr-un fel sau altul. Din acest motiv, liderii ar trebui sa nu le dea acestora senzatia ca nu sunt indeajuns de buni pentru sarcinile jobului lor. In schimb ar trebui sa le ofere cat mai multe oportunitati care ii ajute sa evolueze pe plan profesional.

7. Manipularea. Liderii care utilizeaza anumite tehnici manipulatoare pentru a profita de abilitatile angajatilor vor pierde repede respectul acestora. Liderii nu ar trebui sa se foloseasca de slabiciunile angajatilor sai si sa ii preseze ci ar trebui sa gaseasca o modalitate avantajoasa atat pentru ei cat si pentru angajatii lor prin care sa obtina ceea ce vor.

8. Lipsa interesului. Conform mindtools.com, deseori liderii nu isi fac indeajuns de mult timp pentru angajatii lor, dandu-le astfel senzatia ca sunt indiferenti. Intr-adevar, se poate intampla ca liderii sa aiba prea mult de munca insa acestia nu ar trebui sa lase acest fapt sa le afecteze relatia cu angajatii. Fara ajutorul liderului, angajatii nu vor putea sa isi atinga obiectivele profesionale.

9. Lipsa comunicarii. Peter Economy, redactor pentru inc.com, sugereaza faptul ca angajatii au nevoie de feedback pentru a putea evolua, iar cand liderul nu se arata dispus sa le comunice acestora greselile pe care le fac, acestia se simt exclusi din cadrul echipei. Tot din cauza lipsei de comunicare, angajatii pot interpreta gresit tacerea liderului, crezand ca de fapt acesta nu este multumit de munca lor.

10. Lipsa stabilirii unor obiective. Este esential ca liderii sa stabileasca impreuna cu angajatii lor obiective profesionale. Astfel angajatii vor sti in ce directie se indreapta, avand oportunitatea de a contribui la dezvoltarea intregii organizatii. In cazul in care liderul nu stabileste de la bun inceput ce au acestia de facut, angajatii vor simti ca nu au scop bine definit.

Sursa foto: Shutterstock