Cea mai potrivita destinatie pentru schi

"Noi ca standard avem doua destinatii tip: una pentru vreme calda si una pentru vreme rece. Nu vorbim aici de city break-uri sau de alte conferinte, eveneimente sau destinatii speciale. In cele calde mergem la diving si ne cautam locuri exotice in lume, pe cand in cele reci este vorba de schi. Aici lucrurile se simplifica foarte mult: Austria, in regiunea Tirol Ellmau Kitzbuhel, 7-8 zile, a doua zi dupa Craciun. Revenim aici, este vorba de o alegere tehnica: multi munti, infrastructura dezvoltata la nivel de arta, atat pentru adulti, cat si pentru copii, calitate/pret la cel mai optim raport", spune Lucian Miess, proprietarul Gett’s Salons.

Sursa foto: Tirol/Shutterstock.com

Cel mai important obiectiv al destinatiei: miscare in aer liber pana se intuneca

Este o vacanta strict pentru schi, sport, miscare in aer liber de dimineata pana se intuneca sau ne lasa picioarele. Facem de 10 ani aceste excursii. Am vazut cam tot pe acolo, suntem strict focusati pe schi. In general, in fiecare zi noi abordam un alt domeniu de schi. Plecam de dimineata si parcurgeam pana la ora 16:00-17:00 toate traseele posibile ale acelei harti intr-o singura zi, mergand pe toti versantii si muntii.

Sursa foto: Partie in Austria/Shutterstock.com

Trei lucruri specifice destinatiei pe care le veti face cu siguranta

Schi, snitel vienez, oameni de zapada, sanius. Mergem cu un grup restrans de prieteni si cu copiii mari (16 si 14 ani) si ne miscam repejor. Anul acesta avand si un potential incepator in ale schiului, Ehren, fiul nostru de aproximativ 3 ani in ianuarie, vom sta pe langa scoala de schi, pentru ca intentionam sa-i inoculam virusul de a schia si sa inceapa si el. Ramane de vazut daca isi va da si el acordul… :-).

Costul estimativ al vacantei la schi in Austria: 5.000 euro/4 persoane

Sursa foto: Copil care schiaza/Shutterstock.com

Ponturi pentru turisti: Faceti-va temele!

Daca nu vorbim de aceasta destinatie "tehnica", in general, azi traim intr-o lume atat de interconectata incat e o mare risipa de resurse de timp, bani, know-how, energie sa nu te documentezi. Sunt zeci, sute de surse despre orice. Trip advisor, booking.com, site-urile oficiale, "what to do in..". Sa nu ne fie teama sa incercam si sa iesim din cliseele standardizate pe care agentiile in general le vand.

De exemplu, noi ne-am planificat singuri o vancanta anul acesta in japonia, cu avion, hotel, 10 zile, 4 orase, tone de obiective de vizitat, experimentat, evenimente, culturale, culinare, exotice etc. Pentru ca Japonia e o alta planeta si o foarte complexa tara, ne-a luat ceva timp, nu sa gasim, ci sa alegem ce ne place, ce merita, ce se incadreaza in timp. Am ales Osaka, Nara, Tokyo si Kyoto. In Kyoto am inchiriat si biciclete si am facut tot orasul intr-o zi. Asta este sfatul nostru: faceti-va temele. It's just a click away.

Sursa foto: Regiunea Solden, Austria/Shutterstock.com

Destinatia in care visati sa ajungeti

Ne dorim sa ajungem sa vedem nothern lights, sa navigam printre ghetarii din sudul Argentinei, sa vedem Fiordurile Nordului, sa vedem Machu Picchu. Ehe, lista e lunga, pentru ca harta e inca in mare parte goala.

Nu sunt genul de meduza pe plaja care poate petrece 7 zile in acelasi loc, pe acelasi sezlong, facand nimic. Astfel, am incercat destule lucruri peste medie: diving in toata lumea, diving cu rechini in Africa de Sud, diving in epave scufundate, diving noaptea, vanatoare de crocodili in Amazon, inchiriere de elicopter in Rio de Janeiro pentru a survola statuia lui Isus Hristos, safari in desert, isky cel mai mare simulator de sarit cu parasuta in tunel aerodinamic, pescuit de piranha, curs de supravietuire in jungla amazoniana, rafting pe un rau cu crocodili si lectii de manuirea sabiei de samurai. Fetele au incercat vesmantul traditional japonez pentru o zi. Nu sunt un adrenaline junkie, adica sa caut cu orice pret pericolul sau lucrurile extreme. Dar pur si simplu caut explorarile.