Romanii intentioneaza sa cheltuiasca in medie 110 euro pentru cadourile de Craciun in acest an, mai putin ca bulgarii si cehii, dar peste sumele estimate de polonezi si olandezi, potrivit unui studiu Ipsos realizat pentru ING Bank.

Studiul analizeaza raspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 tari, si anume Romania, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franta, Belgia, Polonia, Germania, Marea Britanie, Olanda si Turcia, noteaza Mediafax. Britanicii vor sa aloce cele mai multe fonduri pentru cumparaturile de Craciun in acest an, in valoare medie de 440 euro, urmati de francezi si luxemburghezi (cate 300 euro), austrieci si spanioli (250 euro), germani si italieni (200 euro).

Cetatenii din Belgia si Cehia intentioneaza sa cheltuiasca 190, respectiv 180 euro pe cadouri, urmati de romani (110 euro), polonezi (95 euro) si olandezi (25 euro). Potrivit studiului, 26% dintre romanii contactati au declarat ca vor sa aloce mai mai multi bani pentru cadourile din acest an decat in 2013, in timp ce 48% nu s-au hotarat inca la o suma anume.

In ceea ce priveste resursele financiare, 47% dintre respondentii din Romania au afirmat ca vor cheltui fara sa isi faca griji, in timp ce 48% au declarat ca vor pune bani deoparte special pentru cheltuielile de Craciun. Anul trecut, o cincime dintre romani s-au imprumutat pentru cumparaturile de Craciun, fata de 14% dintre britanici si 12% dintre italieni, potrivit studiului.

Printre obiectivele de natura financiara ale romanilor pentru anul viitor se numara o mai buna administrare a bugetului personal prin controlarea sumelor cheltuite (44%), cresterea sumelor economisite (34%) si reducerea datoriilor (20%).

Sursa foto: Shutterstock / Cadouri de Craciun

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri