Cel mai des, cererile vin din partea companiilor nationale sau multinationale, preponderent din domeniile IT&C, agricol, farmaceutic sau productia si distributia de produse. Pentru petrecerile de final de an companiile se orienteaza mai degraba catre locatii in tara. Destinatiile externe sunt mai putin solicitate, din considerente de buget, durata sau disponibilitatea participantilor, spune Salvadora Benegui, business travel & events manager in cadrul Eximtur Business, divizia de calatorii si evenimente de afaceri a Eximtur, una dintre cele mai mari agentii de turism dupa cifra de afaceri.

Cine merge, totusi, in Cuba

Petrecerile organizate in tara sunt si mai convenabile din punctul de vedere al costurilor, deoarece permit un numar mai mare de invitati, fata de cele organizate in strainatate. Totusi, exista si companii care organizeaza la final de an actiuni de tip incentive, in strainatate, pentru clientii sau colaboratorii companiei.

"O companie care ne-a solicitat organizarea unei actiuni de tip incentive in Cuba, in luna decembrie 2014, a alocat 1.800 de euro/persoana pentru urmatoarele servicii: transport cu avionul, transferuri private aeroport-hotel-aeroport, cazare 7 nopti all inclusive la hotel de 5 stele, plus activitati extra, cum ar fi tur de o zi in Havana, excursie cu catamaranul si inot cu delfinii, cina si spectacol in club de cabaret, excursie la Marea Caraibelor cu vizite la plantatii de trestie de zahar, citrice, tutun, crescatorie de crocodili, cina festiva la un restaurant cu specific local rezervat exclusiv pentru grup", detaliaza managerul de evenimente al Eximtur Business.

Sursa foto: Petrecere de Craciun/Shutterstock.com

Citeste si:

Bugetul alocat pentru o persoana de companiile care vor petreceri de Craciun depinde de orasul si locatia in care se organizeaza petrecerea, de meniul si pachetul de open-bar alese si de ziua din saptamana in care se organizeaza petrecerea.

"De exemplu, un meniu bufet suedez, cu open-bar all night, intr-o locatie de 5 stele din Cluj-Napoca costa cel putin 45 de euro/persoana cu TVA inclus, in comparatie cu un meniu bufet suedez, cu open-bar all night in Bucuresti, al carui cost este cu cel putin 20 de euro/persoana mai mult", mai spune Salvadora Benegui.

Tematici preferate: de la Hollywood, la Prohibition Party si pana la Wild Wild West

In general, companiile prefera ca petrecerea de Craciun sau de sfarsit de an sa aiba loc in sali de restaurant, sali de evenimente din cadrul hotelurilor sau localuri inchiriate: restaurant, cafenea, club, pub. Temele abordate de unele companii pentru petrecerile de sfarsit de an sunt extrem de diverse, de la "Gangsters and Flappers", "Rock&Roll", "White Christmas", "Oscar night", "Hollywood", "Prohibition party", "Wild Wild West", "Bond party", "Super Hero Xmas" la baluri mascate, baluri venetiene, noapte arabeasca.

Artistii preferati sunt band-urile de coveruri care interpreteaza muzica live si completeaza foarte bine prestatia DJ-ul-ui. Totusi, sunt companii care vor ca la petrecerea de Craciun sa cante artisti autohtoni ca Loredana Groza, Horia Brenciu, Stefan Banica sau Andra. In plus, in unele cazuri corporatiile prefera si momente artistice, cum ar fi numerele de magie, stand-up comedy, cele oferite de dansatori profesionisti si de interpreti de opera/opereta, potrivit reprezentantilor Eximtur.

Eximtur, agentie de turism detinuta de Lucia Morariu (presedinte ANAT), cu sediul in Cluj-Napoca, estimeaza ca va incheia anul cu o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro. Divizia sa de business travel & organizare de evenimente este prezenta in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Sibiu si are in portofoliu companii din industria automotive, a tutunului, farmaceutica, advertising, IT&C, domeniul cinematografiei si promovarii filmului, sistemul bancar, agricultura, retail&consum.

Sursa foto: DJ Mos Craciun/Shutterstock.com