Pauza de pranz de o ora dureaza doar "pe hartie" o ora. De fapt, salariatii din mediul urban isi aloca in proportie de 49% mai putin de 30 de minute pentru pranz si doar 9% stau in pauza de masa o ora, arata un studiu efectuat pentru Ciuc 0.0%. In acelasi timp, un studiu realizat de iVox.ro pentru Floriol arata ca peste 50% din romani ar dori sa faca o schimbare in obiceiurile alimentare din timpul pranzului.

Studiul Ciuc 0.0% a fost realizat de Heineken Romania si isi propune sa identifice obiceiurile de consum ale romanilor in timpul mesei de pranz. Datele au fost obtinute prin intermediul unui chestionar online, la care au raspuns 405 persoane. Metodologia de studiu a fost aleasa in functie de consumatorii salariati din mediul urban, care sunt conectati la internet si care folosesc canalele de social media. Marja de eroare a studiului a fost de 4,87%. Studiul Floriol a fost realizat de iVox.ro pe un esantion de peste 4.100 de participanti (populatie adulta neinstitutionalizata cu acces la Internet din mediul urban).

infografic pauza de pranz

Studiul Ciuc

O salata in fata laptopului, o gustare rapida in bucataria biroului sau o fuga pana in zona de food court a celui mai apropiat centru comercial - asa arata pauza de pranz a celor mai multi dintre romani, conform unui studiu online realizat de Ciuc 0.0%. Studiul Ciuc privind obiceiurile de consum in timpul mesei de pranz dezvaluie faptul ca majoritatea romanilor isi aloca prea putin timp pentru pranz, desi recunosc ca este cea mai importanta masa a zilei. De asemenea, rezultatele studiului arata ca peste jumatate dintre romanii intervievati ar schimba felul in care isi petrec pauza de pranz si ar dori ca masa din mijlocul zilei sa fie o experienta altfel, in care ei sa se bucure de mancare buna si o companie placuta.

  • 1 din 2 respondenti isi aloca pentru masa de pranz mai putin de 30 de minute pe zi
  • Doar 9% din respondenti stau o ora intreaga la masa
  • 47 % dintre respondenti afirma ca isi aduc mancare de acasa sau isi pregatesc ceva rapid la birou
  • 39% considera ca pranzul este cea mai importanta masa din zi
  • Aproape 47% din respondenti ar dori sa se bucure mai mult de pranz alaturi de o companie placuta
  • Pentru 20% din respondenti pauza de pranz este aproape inexistenta, alocand sub 10 minute mesei de pranz.

Studiul Floriol

  • 58% din romani si-ar dori o schimbare in obiceiurile alimentare
  • Pentru 51% din romani timpul limitat este principalul obstacol in calea schimbarii acestor obiceiuri
  • Doua treimi din romani ar vrea sa manance mai sanatos la pranz
  • 64% din cei angajati prefera mancarea gatita acasa in pauza de masa
  • 2 din 10 romani ar apela la un nutritionist pentru o alimentatie sanatoasa
  • Gratarul de pui cu legume (34%) si pizza (25,6%) in topul preparatelor preferate de romani.

Studiul Ciuc este realizat in cadrul unei campanii in care brandul a lansat si o platforma online pranzpenevazute.ro. Cei care se vor inscrie in platforma online vor avea ocazia sa participe alaturi de persoane necunoscute la un “pranz pe nevazute”.

Studiul Floriol este integrat intr-o campanie in care brandul a reinventat cateva retete clasice cu ajutorul bloggerului culinar Jamila. Retetele sunt postate pe sectiunea Reinventeaza-ti Pranzul de pe site-ul Floriol, pe pagina de facebook Jamila Cuisine si pe site-ul jamilacuisine.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri