Magazinele online inca nu acorda suficienta importanta modului de abordare a clientilor in procesul de cumparare. Acest proces incepe inca din momentul in care un utilizator de internet vede reclama pe diferitele canale de promovare, apoi se continua cu vizita pe site si experienta pe care o are in procesul de cautare si adaugare in cos. Primirea comenzilor si comunicarea post cumparare este etapa numarul trei din acest raport al site-ului cu fiecare client.

“Pentru noi calitatea este cea mai importanta. Pare cliseu, insa calitatea se refera chiar la fotografiile de produs, la istoria brandului din spatele obiectelor, continuand cu informatiile tehnice cat mai concrete si totusi complete ale produselor, dar si la modul in care comunicam stadiile comenzii. Calitatea produselor este un factor ce completeaza intreaga experienta.” Diana Chivu – fondator 4interior.ro

“Uitam de multe ori ca un business online nu inseamna ascunderea in spatele unei interfete. Nu putem fi nepasatori sau superficiali in fata nevoilor clientilor. De multe ori ne intalnim fata in fata cu o parte din clientii nostri, ajutandu-i in cautarea celor mai bune solutii pentru nevoile lor. Un exemplu in acest sens este situatia pe care am avut-o de curand cu o agentie. Reprezentantii agentiei aveau nevoie de cateva produse de pe 4interior.ro pentru o reclama, insa clientul final ar fi trebuit sa aleaga dintre mai multe variante de pe site-ul nostru, care urmau a fi corelate cu tematica si brieful agentiei. Pentru aceasta situatie ne-am intalnit dis-de-dimineata la sediul studioului pentru a prezenta doua din cele mai luxoase halate ale brandului Abyss & Habidecor furnizorul lanturilor hoteliere Ritz si Burj al Arab. Mi-a facut placere sa intru in contact cu o echipa de creatie pentru a gasi optiunea cea mai buna pentru tematica reclamei. Ne intalnim deseori clientii pentru a le propune produse, iar aceasta atitudine ne ajuta sa avem o recurenta mare. Din 10 clienti mai mult de 7 revin pe site pe durata unui an. Iar din cei 7, cel putin 2 au peste 6 comenzi pe an."

Modul in care ne prezentam este definitoriu pentru un business. Sa ne gandim de exemplu cat de mult conteaza o intalnire cu un partener de afaceri. Luam costumul cel mai bun, pantofii business si ne aranjam aspectul exterior, la fel de mult cum avem grija si de modul in care discutam cu acel partener.

Acelasi lucru ar fi util si in abordarea clientului online. Scopul fiecarui magazin nu este doar sa vinda, ci sa creeze o impresie placuta, sa ajunga la construirea unui parteneriat cu fiecare client, procesul de achizitie fiind un efect intrinsec al acestui parteneriat.

“Ne-am dat seama de-a lungul anilor care sunt lucrurile care conteaza pentru clientul nostru si care ar fi lipsurile noastre. Pe noua platforma, fiecare produs nu numai ca este prezentat prin fotografii cu rezolutie mare, care iti permite sa simti efectiv structura, finetea sau textura materialelor, insa prezentam si istoria brandului sau a designerului care semneaza acel produs, conferind valoare si apartenenta la o anumita categorie. Prin specializarea noastra pe partea de design, acordam o atentie sporita asortarii produselor si comunicarea unor teme cromatice sau stilistice prin intermediul newsletter-ului saptamanal."

Chiar daca femeile sunt publicul nostru tinta, componenta masculina a clientilor nostri conform rapoartelor din anii trecuti este prezenta pe 4interior.ro in proportie de 28% din totalul cumparatorilor care au intrat pe site-ul nostru. Acestia au o implicare cu 30% mai mare decat femeile pe anumite segmente, cum ar fi produsele care necesita planificare. Aici intra categoria corpurilor de iluminat si mobilierul, acestea fiind elemente analizate din punct de vedere functional. Un corp de mobilier sau sistemul de iluminat din locuinta nu-l cumperi in fiecare an, asa ca decizia rationala a barbatului cantareste mult pentru aceste categorii.

O informatie amuzanta care a reiesit din analiza statisticilor este categoria pilotelor de iarna. Acestea sunt comandate mai mult de barbati decat de femei, confortul fiind un element ce tine tot de partea rationala. “

Abordarea axata pe branduri renumite este o alta componenta ce duce la cresterea traficului si a numarului de clienti.

Apartenenta la un brand este un factor ce influenteaza decizia cumparatorului.
Un exemplu sunt scaunele Kartell Louis Ghost care s-au vandut in peste 1.5 milioane de exemplare in toata lumea. Un alt exemplu sunt brandurile cu istorie de peste 100 de ani – Royal Albert, Arthur Price sau Wedgwood.

Cautam sa aducem mai aproape clientilor online si obiecte unicat sau personalizate, iar atunci cand impreuna cu beneficiarul gandesti linia unei comode de baie care se realizeaza pornind de la o schita, satisfactia este mare. Aceasta multumire a noastra este transmisa mai departe, prin ceea ce facem, iar la 4interior.ro clientul este in centrul atentiei.” Diana Chivu