IKEA ne manipuleaza intr-un mod subtil cu preturile mici la mancare, pentru a intari ideea ca reprezinta un retailer de mobila cu preturi decente. Poate ca vrei sa iti cumperi o canapea si o gasesti in IKEA la 2.000 de lei. Daca nu ai mai cumparat pana atunci o canapea, iti va fi greu sa iti dai seama daca acesta este un pret bun sau, din contra, unul ridicat.

Insa, faptul ca vei cumpara un meniu de chiftelute suedeze cu pana in 10 lei sau un hot-dog cu un leu iti va intari ideea ca produsele IKEA sunt ieftine in general. Chiar daca IKEA isi asuma in mod cert o pierdere pentru meniurile vandute in restautant, aceasta politica este in final profitabila, pentru ca va creste vanzarile de mobila. Nu intamplator este aleasa si pozitia restaurantului.

Manipularea psihologica nu este o noutate pentru retaileri, multe companii preferand sa inregistreze pierderi pe un segment, doar pentru a-si creste substantial vanzarile pe alt segment.

Informatiile au aparut initial intr-o postare pe platforma de discutii Quora, iar raspunsul apartine lui Cris Spear, un fost angajat al IKEA.

Sursa foto: IKEA, Shutterstock