Oamenii de succes stiu cum sa transforme esecurile prin care trec in oportunitati. Si cum nu este intotdeauna nevoie sa inveti numai din greselile tale, te poti raporta si la experientele miliardarilor pentru a putea progresa. Iata 8 dintre greselile pe care le fac miliardarii.

1. Nu acorda destula atentie procesului de cercetare

Multi miliardari uita ca trebuie sa stranga cat mai multe informatii despre domeniul in care vor sa investeasca efort si bani. Inainte de a lansa o afacere asigura-te ca esti bine documentat. Nu lasa ca entuziasmul tau pentru o anumite idee sa te faca sa nu vezi imaginea de ansamblu.

Incepe prin a te gandi la posibilii competitori si la abordarea originala pe care ai putea adopta-o pentru a te putea diferentia de acestia. Dupa ce ai stabilit daca merita sa iti pui in practica ideile, cel mai indicat ar fi sa apelezi la sfaturile unor specialisti in domeniu.

2. Iau decizii gresite privind oportunitatile care apar

Este nevoie de multa experienta pentru a putea sti cand trebuie sa renunti la o oportunitate care nu te ajuta pe viitor. Se poate intampla ca la un moment dat sa fii atat de concentrat pe o anumita oportunitate incat ratezi altele mult mai bune. Si oamenii de succes au invatat asta pe propria lor piele fie ca au investit intr-o companie care nu avea niciun viitor, fie ca au pus bazele unei afaceri deloc profitabile din cauza concurentei mari.

3. Nu comunica eficient

Este destul de evident ca lipsa comunicarii eficiente poate duce la anumite neintelegeri: in momentul in care nu le comunici celor care lucreaza pentru tine planurile si obiectivele tale intrucat te astepti ca acestia sa iti ghiceasca gandurile, poti pierde angajati valorosi. Potrivit Addicted2success.com, miliardarii s-au confruntat deseori cu aceasta problema din cauza faptului ca nu s-au straduit sa isi faca inteleasa viziunea.

4. Reduc bugetul intr-un moment inoportun

Ia in considerare fiecare aspect al acestei decizii: ai cantarit bine avantajele si dezavantajele reducerii bugetului? Cata vreme aceasta solutie nu afecteaza imaginea afacerii tale esti pe drumul cel bun.

Unii oameni de succes au ajuns la aceasta concluzie mult prea tarziu; printre acestia se numara si Ralph Lauren al carui brand a avut de suferit dupa ce acesta a angajat muncitori chinezi pentru a lucra la uniformele echipei americane care urma sa participe la Jocurile Olimpice din anul 2012.

5. Nu exploreaza si alte optiuni

Viziunea ta este limitata atunci cand te axezi numai pe rezultatele unei anumite alegeri; trebuie sa ai in vedere mereu si alte optiuni. Astfel ca in cazul in care planul tau esueaza, vei avea posibilitatea de a apela la o alta solutie in loc sa ramai captiv in cercul vicios al unei decizii mai putin bune.

6. Isi creeaza o imagine negativa

Conform Lifehack.org, cand esti miliardar si de tine depinde brandul tau trebuie sa ai grija la comportamentul pe care il adopti intrucat orice fapta sau vorba deplasata poate influenta in mod negativ imaginea afacerii tale. Din acest motiv, multi oameni de succes gasesc, in cele din urma, in PR solutia potrivita pentru a stabili o relatie buna cu publicul care ajunge astfel sa aiba incredere in ei si in produsul sau serviciile lor.

7. Angajeaza persoanele nepotrivite

Prosperitatea afacerii tale depinde de personalul angajat; de aceea, este esential sa tii cont si de valorile echipei. Consideri ca obiectivele lor sunt in concordanta cu cele ale companiei tale?

Poate ca pentru anumiti angajati conteaza mai mult sa aiba parte de beneficii materiale insemnate decat sa contribuie la succesul companiei; unii miliardari au facut greseala de a nu investi destul in procesul de recrutare si ca urmare a acestui fapt companiile lor au fost afectate.

8. Grabesc procesul de lansare a unei afaceri

Amanarea unor proiecte nu este intotdeauna un lucru rau; uneori ai nevoie de mai mult timp pentru a te asigura ca afacerea ta va avea succes. Asta nu inseamna ca trebuie sa astepti momentul perfect, pentru ca acesta nu va veni niciodata, ci sa te pregatesti pentru a face un pas important in ceea ce priveste compania ta.

Sursa foto: Om de afaceri, Shutterstock.com