Ultimul lucru pe care ti-l doresti atunci cand incepi o afacere este sa fii macinat de teama ca planul tau va esua. Dar daca incerci sa anticipezi anumite probleme care pot interveni pe parcurs, posibilitatea ca firma ta sa dea faliment este mult mai mica.

1. Nu te raportezi la nevoile clientilor

In momentul in care printre obiectivele firmei nu se regaseste si dezvoltarea unei relatii bune cu potentialii clienti, afacerea ta nu are cum sa evolueze. Afla cat mai multe lucruri despre clientii tai pentru a le putea oferi o experienta care sa-i determine sa fie loiali companiei. Asta presupune sa gasesti un mod original prin care sa le pui la dispozitie produsul sau serviciile tale astfel incat beneficiile oferite de companie sa fie destul de evidente.

2. Nu te folosesti de ajutorul celorlalti

Oricat de mult ai vrea sa te ocupi de toate sarcinile, nu le poti face pe toate. Dorinta de a controla fiecare aspect al afacerii este de inteles insa daca nu dai nicio sansa procesului de delegare, s-ar putea sa te trezesti intr-o zi ca, in loc sa acorzi mai multa atentie sarcinilor importante, investesti timp si efort in activitati mai putin esentiale. “Nu este nevoie sa angajezi o armata, dar asigura-te ca delegarea de atributii iti permite sa te axezi pe deciziile pe care trebuie sa le iei si pe managementul angajatilor”, conform Lifehack.org.

3. Nu profiti de avantajele tehnologiei

Nu este de ajuns sa vrei sa te folosesti de beneficiile tehnologiei, trebuie sa si stii cum sa o faci. Pentru asta poti, de exemplu, apela la serviciile unor specialisti in mediul online care detin informatiile necesare pentru a-ti putea promova afacerea. Crearea unui site bine pus la punct care sa iti reprezinte compania nu ar trebui sa lipseasca din planul tau de dezvoltare.

4. Afacerea ta nu se diferentiaza cu nimic

Ce este special la afacerea pe care ai lansat-o? Atunci cand compania ta nu vine cu nimic nou pe piata, sansele ca aceasta sa progreseze sunt mici. Poate la inceput afacerea ta va prospera insa pe parcurs firma ta isi va pierde din succesul initial daca nu gasesti o solutie inovatoare pentru a o transforma in ceva cu totul deosebit. Un lung proces de brainstorming te poate ajuta sa vii cu idei noi privind schimbarile pe care trebuie sa le faci.

5. Te axezi pe oportunitatile nepotrivite

Este normal sa iti doresti sa iti extinzi cat mai mult afacerea. Cu toate acestea, nu te aventura pe terenul necunoscut al oportunitatilor care par a promite mai mult decat este cazul. Cu alte cuvinte, cand iti concentrezi toata energia pe o anumita oportunitate, pierzi din vedere faptul ca aceasta decizie poate afecta productivitatea sau calitatea afacerii tale. Se poate intampla ca in felul acesta sa ramai fara anumite resurse doar pentru ca le-ai investit in oportunitatea nepotrivita.

6. Nu faci fata cu succes volumului de munca

Daca crezi ca odata ce afacerea ta a inceput sa se dezvolte nu va mai trebui sa te implici la fel de mult, te inseli. Pe masura ce compania ta evolueaza, apar mereu noi responsabilitati de care va trebui sa te ocupi. Asa ca in loc sa subestimezi efortul care trebuie depus, pregateste-te pentru multe nopti nedormite si weekend-uri petrecute alaturi de echipa ta.

7. Nu iti faci constant planuri

Gandeste-te mereu la noi strategii pe care sa le aplici pentru ca firma ta sa poata progresa. Planul tau ar trebui sa vizeze directia in care se indreapta afacerea ta in urmatorele luni. Conform Businessknowhow.com, este bine ca planul sa includa in primul rand obiectivele firmei, nevoile angajatilor, solutiile la potentialele probleme si analiza firmelor concurente.

8. Managementul lasa de dorit

Un manager bun stie cum sa se foloseasca eficient de resursele sale astfel incat angajatii sai sa nu fie stresati din cauza volumului mare de munca. Poate crezi ca este important sa termini cat mai multe sarcini pentru ca firma ta sa fie productiva, insa “succesul obtinut in prezent ar putea sa afecteze in mod negativ starea afacerii tale pe termen lung”, potrivit Entrepreneur.com.

9. Nu gestionezi eficient bugetul

Alt motiv pentru care afacerea ta stagneaza poate fi dat de modul gresit in care gestionezi banii companiei. Multi antreprenori subestimeaza suma de care au nevoie pentru ca firma lor sa isi poata atinge obiectivele. Acestia se vad nevoiti sa renunte la afacere inainte de a se putea bucura de succes pentru ca asteptarile lor privind profitul dorit sunt nerealiste.

Sursa foto: Om de afaceri, Shutterstock.com