Romania ocupa locul 20 in Europa privind media numarului de spectatori la filmele de animatie, cu 1,15 milioane de bilete vandute pe an, potrivit raportului "Focus on Animation", realizat pe parcursul a cinci ani de Observatorul European al Audiovizualului, de pe langa Comisia Europeana.

Studiul ofera primele rezultate care vin in sprijinul conturarii unei harti a industriei europene a filmelor de animatie, scrie Mediafax.

In ceea ce priveste Romania, inclusa in raport in sectiunea "Alte tari europene", aici au fost produse, in perioada 2010 - 2014, trei lungmetraje de animatie, tara noastra fiind la egalitate cu Ungaria si depasind Bulgaria, Polonia, Slovacia, cu cate doua filme, si Croatia, Islanda, Irlanda si Portugalia, cu cate un film.

In ceea ce priveste numarul de spectatori, in aceeasi perioada, in Romania s-a inregistrat o crestere, valoarea maxima fiind atinsa in 2014, cu 1,53 de milioane de platitori de bilete, tara noastra situandu-se inaintea Slovaciei, Bulgariei si Croatiei, care nu au inregistrat mai mult de 910.000 de bilete vandute pentru filmele de animatie, fiind vorba despre pelicule produse cu pana la doi ani inaintea datei lansarii.

Raportul "Focus on Animation" urmareste volumul productiilor, distributia si circulatia filmelor europene de animatie si productiilor de televiziune, dar doreste si sa ofere o privire de ansamblu asupra industriei animatiei in fiecare tara de pe continent si in Europa, in general.

Industria desenelor animate a devenit o parte vitala in audiovizualul european, atat in termeni culturali, cat si economici, avand in vedere ca tehnologia, creativitatea si afacerile se intrepatrund, se arata in raportul publicat pe pagina oficiala europa.eu.

"Nu putem ignora faptul ca industria europeana a animatiei are competitori si poate este timpul sa o luam in calcul dintr-un punct de vedere mai larg al Uniunii Europene", noteaza Lucia Recalde Langarica, reprezentanta a programului Creative Europe.

Raportul, realizat pe o perioada de cinci ani, 2010 - 2014, arata o crestere a apetitului publicului european pentru filmele de animatie, care au generat 179,8 milioane de bilete vandute in Europa, reprezentand 14,7% din piata.

Marea Britanie si Irlanda au fost in aceasta perioada cea mai mare piata din Europa pentru filmele de animatie, cu o medie de 30,5 milioane de spectatori.

Filmele de animatie europene ocupa 20% din piata de profil din tarile de pe continent, in anul 2014, 107 productii realizate in tari membre ale Uniunii Europene fiind lansate.

In perioada pentru care s-a intocmit raportul, au fost produse si lansate 250 de lungmetraje de animatie in Europa, cu o medie de 50 de filme pe an, reprezentand doar 3% din totalul productiilor cinematografice si 2,94% din totalul biletelor vandute pe continent.

Franta Spania si Marea Britanie au fost principalii producatori de animatii, detinand 40% din intreaga productie.
Statele Unite ale Americii reprezinta, de departe, cea mai mare piata pentru filmul de animatie din lume. Intre anii 2010 - 2014, lungmetrajele de animatie au vandut, in medie, 173,9 milioane de bilete de cinema pe an, reprezentand 14,2% din totalul inregistrat in tara.

De asemenea, 217 posturi de televiziune din Europa dedicate celor mai tineri dintre telespectatori sunt afiliate unora din Statelor Unite, iar peste 80 de posturi TV de profil private sunt europene.

Observatorul European al Audiovizualului, infiintat in 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 40 state membre si Uniunea Europeana, reprezentata de Comisia Europeana. Observatorul lucreaza in colaborare cu organisme partenere si cu profesionisti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg si functioneaza in cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Sursa foto: Animatie, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri