Majoritatea cartilor de business contin aceleasi sfaturi si indrumari, precum „asuma-ti riscul”, „construieste o echipa buna’’ sau „nu-ti fie frica sa pierzi”. Dar cartile care chiar merita a fi citite renunta la platitudini in favoarea unor anecdote instructive. De la memoriile unui fost delincvent, la analiza celei mai eficiente metode a de angaja, iata cele mai bune carti despre leadership de la oameni care au cunoscut succcesul, potrivit BusinessInsider.

Care-i greul la lucrurile grele? Acela ca nu au o formula, spune Ben Horowitz. „Lucrurile grele sunt grele pentru ca nu exista raspunsuri sau retete usoare”, spune autorul cartii. „Sunt grele pentru ca emotiile noastre intra in contradictie cu logica. Sunt grele pentru ca nu stii raspunsul si nu poti cere ajutor fara a-ti dezvalui slabiciunea”.

Ben Horowitz, in prezent unul dintre cei mai doriti investitori din industria jocurilor, a fost CEO al companiei de software Opsware inainte ca aceasta sa fie achizitionata de HP pentru suma de 1.6 miliarde de dolari.

Bonus: In aceasta carte, Horowitz isi dezvaluie cunostintele de versuri rap, citandu-l pe Kanye West si DMX chiar din primul capitol.

Coautorul acestei carti, Jason Fried este co-fondatorul si CEO-ul Basecamp. „ Rework’’ este un manifest al celor care isi doresc sa reuseasca pe cont propriu, al start-up-urilor, este o carte care dezvaluie o modalitate mai usoara de a reusi in afaceri si de a fi mai productiv. Vei afla de ce nu ai nevoie de investitori externi sau de ce e mai bine sa ignori concurenta.

Desi nu toate sfaturile din carte sunt aplicabile - compania lui Fried a reusit sa ramana profitabila avand doar 37 de angajati - cartea este folositoare mai ales pentru proprietarii de mici afaceri, pentru persoanele care nu activeaza in domeniul lor sau pentru artistii care vor sa obtina profit din operele lor.

Jack Welch a condus General Electric din 1981 pana in 2001 si a impartasit experienta sa din cadrul companiei in cartea „ Jack: Straight from the Gut”. Inspirat de audienta sa, Welch a scris „Winning”, care dezvaluie abordarea pe care a adoptat-o in managementul si cariera sa si care tinde sa devina biblia business-ului pentru generatiile viitoare.

„Winning” se deschide cu un capitol in care Welch impartaseste filozofia lui de business, urmat de altele in care isi arunca o privire in interiorul companiei, povestind despre leadership, strategii, dar si despre cum sa iti gestionezi cariera.

CEO-ul Zappos, Tony Hsieh povesteste, in aceasta carte, lectile pe care le-a acumulat de-a lungul carierei sale, lectii desprinse din administrarea unei ferme de rame si a unei pizzerii si din experienta sa la LinkExchange si Zappos, retailerul online cu vanzari anuale de 1 miliard de dolari.

„Cum sa livrezi fericire” a devenit un brand si se remarca prin maniera in care imbina viziuni de start-up cu know-how de business.

Ryan Blair este in prezent CEO al ViSalus Sciences, o companie de marketing, dar nu a fost dintotdeuna antreprenor, in trecut facand parte dintr-o banda de delincventi din Los Angeles. In aceasta carte, Blair descrie experientele neconventionale care l-au determinat sa-si infiinteze propria companie la varsta de 21 de ani si sa devina multimilionar.

Cartea este o sursa de inspiratie pentru toti cei care se intreaba daca pot dobandi succesul, pentru cei care sunt dispusi sa faca tot posibilul si chiar imposibilul pentru a-si indeplini visele.

Succesul cafenelei Starbucks este una dintre cele mai grozave povesti de business din ultimele decenii. Howard Schultz a schimbat lumea cu Starbucks, compania care a facut cultura cafelei accesibila tuturor. In prezent, Starbuck are peste 21.000 de magazine in 65 de tari si valoreaza 2.2 miliarde de dolari.

In 1999, Howard Schultz si-a scris memoriile si a povestit cum a dezvoltat de la zero brandul Starbucks, care a devenit ulterior un fenomen mondial. Schultz a fost primul care a introdus conceptul italian de a cumpara o singura ceasca de cafea, in loc de boabe de cafea, intr-un magazin. La vremea aceea, a fost o miscare revolutionara care i-a asigurat companiei pozitia dominanta. „Oamenii vor ghidare, nu retorica. Ei au nevoie sa stie care este planul de actiune si cum sa-l implementeze”, spune Schultz.

Sophia Amoruso este fondatoarea retailerului online Nasty Gal, specializat in vanzarea de articole vestimentare si accesorii pentru femei. Fondata in 2006, Nasty Gal este, in prezent, o afacere de 100 milioane de dolari.

In „#GIRLBOSS”, Sophia Amoruso poveste cum si-a inceput afacerea vanzand haine pe eBay si face un tur al etapelor carierei sale. Cartea este plina de sfaturi pentru trezirea la realitate, dar si de povesti din culise despre afacerea Nasty Gal.

„Ceea ce aceste joburi m-au invatat este ca trebuie sa fii dispus sa tolerezi anumite lucruri care iti displac - cel putin pentru o perioada. Este ceea ce generatia parintilor mei ar numi „ formarea caracterului”, dar prefer sa o numesc trainingul #GIRLBOSS. Nu ma asteptam sa iubesc aceste joburi, dar am invatat multe de pe urma lor”, spune Sophia Amoruso despre viata inainte de Nasty Gal.

Sursa foto: Books/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri