Dupa 14 ani ca manager in diferite corporatii, Mihai Luca si-a dat demisia si si-a facut un site despre vacante. Acum este platit sa vada lumea, in special in destinatii exotice, la care unii romani doar viseaza. Cum a reusit?

Mihai Luca are in prezent 42 de ani, iar de-a lungul timpului a lucrat in companii din BIG 4, ca PricewaterhouseCoopers si Deloitte, dar si la General Electric. Cum ocupa functii de management, calatoriile de business erau "by default", povesteste Mihai Luca. Insa in aceste deplasari in interes de serviciu de multe ori nu reusea sa vada altceva decat hotelul si cladirea unde aveau loc intalnirile de business, cateva strazi din taxi si aeroportul.

Asa ca dupa experientele si cunostintele adunate din vacante proprii si calatorii de business, Mihai Luca a decis in urma cu trei ani, cand avea 39 ani, sa renunte la viata de corporatie si sa ofere consultanta pe cont propriu. Apoi, si-a lansat site-ul de calatorii Travelsmartinfo, deschis in ianuarie 2015 dupa o investitie de 700 euro.

"In paralel cu deplasarile de business, in ultimii 16 ani am avut sansa si mi-am creat posibilitatea sa vizitez in timpul liber mare parte din ceea ce poate oferi aceasta planeta. Nu cred ca exista cineva care nu-si doreste acest lucru. Suntem genetic construiti cu dorinta de a explora si de a evolua. Este esenta naturii umane. Incet, incet, am adunat un volum de experiente si trairi ce m-au facut «remarcat» in mediile corporatiste in care imi desfasuram activitatea profesionala, oamenii au inceput sa ceara opinii si au vazut ca se poate merge si in altfel de vacante. De aici si pana la a scrie pe un website tot ceea ce stiam si ceea ce faceam ca sa obtin vacante si experiente «mai altfel» nu a fost decat un pas. Asa a aparut Travelsmartinfo. Munca efectiva la acest proiect a inceput cam in urma cu un an", povesteste fostul corporatist, care a calatorit in aproximativ 80 de tari, din care mai mult de jumatate in afara Europei.

Ce i-a adus site-ul pana acum: calatorii gratis si reclame platite

Site-ul de calatorii nu reprezinta o sursa de venituri viabila, de altfel Mihai Luca se ocupa in paralel de propriul business de consultanta. Chiar si asa, site-ul a inceput sa dea roade dupa 6 luni de la lansare, ceea ce poate fi un model pentru romanii pasionati de travel care inca nu au luat aceasta initiativa. Pe langa reclama platita, site-ul i-a adus colaborari cu Dal Travel, agentie de turism specializata in vacante exotice, pentru care participa in calitate de leader de grup in diverse circuite. Astfel, Mihai Luca va merge gratuit in China in septembrie (cost real 2.175 euro), in Iran in octombrie (cost real 1.600 euro) si in Indochina in noiembrie (cost real 3.750 euro). In plus, el este platit pentru faptul ca este leader de grup si se ocupa de turistii alaturi de care calatoreste. De altfel, se ocupa si de atragerea turistilor si formarea grupurilor pentru aceste circuite.

"Inainte de a porni site-ul calatoream de 3-4 ori pe an. Anul acesta de 9 ori :). Anul viitor va fi si mai aglomerat", spune Luca, fara sa doreasca sa dezvaluie viitoarele colaborari si destinatii.

Mihai Luca sustine ca agentiile de turism specializate pe vacante exotice sunt interesate sa trimita in strainatate romani pasionati de calatorii, bineinteles daca acestia au un background relevant in ce priveste experienta si cunostintele turistice si un site pe care sa promoveze destinatia. In principiu, pentru agentiile de turism de pe piata de exotic nu conteaza numarul mare de cititori ai site-ului, ci profilul cititorului, mai exact persoane cu venituri ridicate, mai spune Luca.

"Este statistic dovedit ca pentru «exotic» o marturie a cuiva care a fost in acel loc vinde de 2,5 ori mai bine decat orice descriere impersonala din birou. Oamenii vor fapte reale, traite, nu descrieri culese cu Google", sustine Mihai Luca.

Pe langa destinatiile amintite mai sus, el a fost recent intr-un info trip in Uzbekistan, dupa ce a aplicat pe site-ul Agentfamtrips.com. In urma evaluarii experientei sale in lume, el a primit, astfel, o invitatie pentru a vizita tara din partea Uzbekistan Airways si Oficiului National de Turism Uzbek. Pentru aceasta vacanta in Uzbekistan a platit o taxa simbolica de 200 de dolari, comparativ cu 1.700 euro cat l-ar fi costat o vacanta pe cont propriu.

Mihai Luca in Uzbekistan/Facebook.com

Tot anul acesta el a avut vacante in Seychelles, Kenya, Istanbul, Roma, iar in decembrie va merge in Sri Lanka, toate acestea insa pe cont propriu, nu sponsorizate de agentii de turism. Chiar si asa, Mihai Luca spune ca vacantele organizate de el sunt cu mult mai ieftine decat ofertele agentiilor de turism.

"Meseria mea de baza este si va fi consultanta de afaceri si managementul financiar. Ceea ce am urmarit a fost un program mai lejer, care sa-mi permita sa calatoresc mai mult si de ce nu sa aduc o schimbare. Asa ca un business era solutia perfecta. Acum, pentru ca s-a materializat si proiectul www.travelsmartinfo.ro, acest lucru reprezinta pentru mine un mix perfect: iti continui partial meseria de baza in consultanta, calatoresti si mai esti si platit pentru asta", conchide Mihai Luca.

Sursa foto: Mihai Luca/Facebook.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri