Afla mai multe idei de afaceri profitabile pe Raftul cu Afaceri.

Investitia, pe care proprietara estimeaza ca o recupereaza in 3-4 ani, include si suma pentru cumpararea francizei, de 21.000 euro. De altfel, francizorul ofera aparatura necesara si consultanta in deschiderea unui centru. Elena Ceas, proprietarul francizei, spune ca banii investiti i-a economisit de-a lungul vietii si ca nu a facut imprumut bancar pentru acest centru. De asemenea, ea a mai spus ca nu are si nu a avut alte afaceri. Potrivit profilului de LinkedIn, Elena Ceas este contabil sef la Agentia Nationala de Transplant si a precizat ca isi continua activitatea ca angajat in paralel cu cea de antreprenor.

Am depus 20 si ceva de dosare.

Centrul din Bd. Unirii a fost deschis in august, intr-un spatiu de 127 mp, si este al patrulea si cel mai mare din reteaua Cellulem Block in Romania. Deschiderea locatiei a durat 3 luni, din momentul in care a fost gasit spatiul, in aprilie 2015. "Am depus 20 si ceva de dosare, birocratia este cea mai mare problema in obtinerea autorizatiei. Am avut perioade in care in fiecare dimineata am baut cafeaua la primarie pentru a verifica daca am primit aprobarea. Nu construiam o casa, de ce sa fiu in termenul construirii unei case, care dureaza 30 de zile?", s-a intrebat retoric proprietara.

In centrul de infrumusetare lucreaza 4 specialisti in kinetoterapie si estetica. "Temerea mea era gasirea personalului, care face totul intr-un centru", a mai spus Elena Ceas. De altfel, compania investeste periodic in traininguri de vanzari pentru angajati, pentru care o medie salariala este de 2.000 lei net, suma care include bonusuri.

Romanii cheltuiesc mai mult pe tratamente decat spaniolii

Cea mai mare parte a incasarilor la Cellulem Block, in proportie de 45%, vine din vanzarea tratamentelor anticelulita si de remodelare corporala, 35% din epilare definitiva si restul din tratamente faciale. Clientii au o medie de varsta de 30-31 ani, mai mica comparativ cu Spania, unde multe persoane de peste 50-60 ani folosesc periodic serviciile unui centru de infrumusetare. Paradoxal, insa, romanii cheltuiesc in medie la Cellulem Block intre 1.000 si 1.200 lei pe luna pe un tratament, spre deosebire de spanioli care se limiteaza o medie de 60 euro.

In primele 8 luni din acest an, centrele Cellulem Block au inregistrat o crestere de 23%, fata de 2014, iar proportia clientilor femei - barbati este 70% - 30%. In 2014, compania a incheiat cu o cifra de afaceri neta de 309.000 euro (peste 1,37 mil. lei) si o pierdere de peste 85.000 euro (377.777 lei), potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

"Clientul este foarte documentat astazi, iar publicitatea online este cea mai rentabila forma de promovare. Aproape jumatate din clientii noi vin in urma documentarii online", spune Anamaria Vaduva, directorul general Cellulem Block Romania.

Odata cu deschiderea primei francize, Cellulem Block planuieste sa se extinda in Romania sub aceasta forma, insa moment nu sunt discutii in acest sens. Totodata, reprezentantii companiei GED nu exclud deschiderea unui centru Cellulem Block propriu in Bucuresti. De altfel, in Capitala mai este loc de inca doua centre Cellulem Block, iar una dintre zonele cu potential este zona Baneasa, asta si din motiv ca centrul targeteaza clienti cu venituri medii spre mari.

Romania, o piata virgina in servicii

"Ne concentram mult pe industrie si servicii. Romania este o mare oportunitate pe servicii, vorbim practic de o piata virgina in ce priveste serviciile. In Spania, concurenta este foarte mare", a declarat Ioana Lazar, deputy managing director si partner GED Capital.

Cellulem Block a aparut in 1993, in Spania. In prezent, reteaua numara peste 300 de centre proprii si in franciza in sapte tari: Spania, Portugalia, Franta, Italia, Andorra, Maroc si Romania.

GED este unul dintre cele mai mari fonduri de investitii dn Romania, fiind actionar majoritar la compania Happy Tour. Fondul are afaceri in Romania de peste 8 ani si detine active de 150 milioane de euro.

Sursa foto: Tratament/Shutterstock.com