Pentru detinatorii de restaurante, cunoasterea trendurilor culinare este vitala in supravietuirea pe o piata care pare, de multe ori, salbatica si haotica, dar si pentru a creste profitul si a se asigura ca detin o afacere de succes.

Prin urmare, iata care sunt principalele trenduri culinare pentru urmatorul an:

Obsesia pentru mancarea sanatoasa continua si in 2016

Anul 2015 a fost marcat, la fel ca anul precedent, de o adevarata obsesie a romanilor pentru mancare sanatoasa, „superfood” si diete. Cursurile si seminariile despre alimentatie raw si echilibru in alegerea alimentelor s-au inmultit vertiginos, iar multe dintre teorii sunt date peste cap de patrunderea pe piata locala a unui nou fruct sau aliment „minune”. Bucatarii ale caror retete s-au bazat pe quinoa, boabe de soia, acai berry sau spirulina s-au imbogatit cu siguranta. Mai mult decat atat, cresterea popularitatii unui aliment ii imbogateste si pe cei care il culeg sau il produc, conform Wikipedia.

Atunci cand aleg un restaurant, clientii generatiei millennials (care au, in prezent, varste cuprinse intre 20 si 34 de ani) par tentati sa aleaga ingrediente de cea mai buna calitate si mancaruri considerate ca fiind sanatoase. Conform Instiutului National de Statistica, asa-numita generatie millennials este formata din aproximativ 4,2 milioane de persoane, care au o mare putere de cumparare, sunt active si din ce in ce mai putin tentate sa manance acasa. Cu toate acestea, nu trebuie ignorati nici tinerii cu o varsta mai mica de 20 de ani, pentru care conteaza rapiditatea, pretul si gustul, conform companiei americane de consultanta in domeniul industriei alimentare si culinare Technomic, citata de publicatia Restaurant Business.

Mancarea este preparata sub ochii cumparatorilor

Clientii restaurantelor sunt din ce in ce mai dornici sa simta ca, atunci cand calca pragul unui local, sunt spectatorii unei emisiuni de tip Master Chef. Ei vor sa vada modul in care este preparata mancarea si apreciaza din ce in ce mai mult transparenta procesului de servire. Multe restaurante au montat, deja, camere video in bucatarii, precum si monitoare in interiorul localurilor, pentru a le oferi clientilor o imagine exacta despre modul in care mancarea este preparata. O astfel de abordare duce la cresterea increderii clientilor in restaurant si in calitatea alimentelor pe care le consuma. Insa pentru a ajunge in acest punct, bucatariile profesionale trebuie sa fie dotate cu cele mai performante echipamente care sa faca fata volumului si care sa garanteze calitatea.

Masina de gatit 6 focuri, 1 cuptor gaz si suport inchis, Baron seria 900, de pe Maxigel

Produse romanesti

Ultimii ani au fost marcati de o tendinta din ce in ce mai accentuata din partea cumparatorilor de a cauta produse traditionale romanesti, iar trendul va continua si in 2016. Indiferent daca vorbim despre o salata de fructe ori de legume sau ne gandim la o masa traditionala romaneasca, clientii vor dori sa stie ca produsele nu sunt crescute „fortat” in sere, nu sunt modificate genetic si, mai mult decat atat, provin din culturile agricole romanesti sau din fermele din Romania. Un studiu efectuat in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti ne arata ca piata alimentelor organice din Romania este una emergenta, iar nivelul informarii populatiei cu privire la astfel de alimente ramane, inca, precar. Aici se afla, insa, cheia succesului: daca potentialii clienti ai unui restaurant sunt informati in mod clar si transparent cu privire la ceea ce consuma si la beneficiile pentru sanatate ale unor astfel de alimente, rezultatul ar putea fi uimitor si se va simti in cifra de afaceri si, implicit, in buzunarul antreprenorului.