Atunci cand un om de afaceri deschide un restaurant, se gandeste la lucrurile pe care clientii le doresc atunci cand ii trec pragul: calitatea mancarii si a atmosferei. Prin urmare, ce isi doresc clientii? Mancare buna? Cu siguranta! Preturi accesibile? Evident! Este usor sa credem ca toti clientii nostri isi doresc calitate la preturi mici, insa realitatea este alta: ei vor mai mult decat atat, iar pentru asta sunt dispusi sa plateasca pe masura.

Clientii doresc sa simta ca celor care ii intampina le pasa de ei

Clientii doresc sa fie salutati la intrare intr-un mod prietenos. Daca nu viziteaza restaurantul pentru prima data, le-ar placea sa fie intrebati ce mai fac. Contactul vizual este foarte important, iar saluturile spuse cu „o jumatate de gura” sunt enervante si pot avea efectul contrar.

Clientii doresc o atmosfera prietenoasa

Ambianta placuta este creata cu ajutorul mobilierului confortabil, prin modul in care florile sunt asezate pe masa, dar si prin modul discret si natural prin care tacamurile sunt oferite clientului. Totodata, lumina este foarte importanta si conteaza cel mai mult in crearea unei ambiante placute. Specialistii in design interior spun ca, daca lumina este potrivita, clientii nu vor remarca asta, insa, daca este nepotrivita, „oaspetii” vor resimti subliminal un disconfort, iar pe viitor vor alege un alt local unde sa manance si sa bea un vin bun. Spre exemplu, pe atas.ro vedem cat de important este iluminatul intr-un restaurant, intr-un hotel, intr-un magazin sau intr-un centru comercial, iar pe Facebook putem vedea cateva imagini fascinante care spun totul despre importanta luminii intr-un local.

Clientii doresc sa vada un chip zambitor

Psihologii considera ca orice persoana are la dispozitie doar opt secunde pentru a face o buna impresie la prima vedere. Cu toate acestea, cateva studii citate de psychologicalscience.org au demonstrat ca prima impresie se formeaza in doar o fractiune de secunda. Persoana care intampina clientii intr-un restaurant stabileste tonusul intregii experiente a acestora pentru urmatoarele zeci de minute.

Clientii isi doresc chelneri disponibili

Cele mai multe plangeri ale clientilor cu privire la ospatari sunt legate de comportamentul lor, de servirea neprofesionista, de procesarea unor comenzi gresite si de calitatea proasta a mancarii, conform publicatiei Chron. Nimic nu este mai enervant pentru un client decat sa astepte sa i se ia comanda, sa i se mai aduca o bere sau un pahar cu vin si apoi sa astepte foarte mult pana cand i se aduce nota de plata. Chelnerii trebuie sa fie la dispozitia clientilor in maximum doua minute din clipa in care au fost solicitati.

Clientii isi doresc consecventa

Atunci cand un client este multumit de experienta pe care a trait-o intr-un restaurant, relatia dintre el si gazde abia atunci incepe. Insa clientii isi doresc sa se bucure intotdeauna de aceeasi calitate a mancarii si a servirii atunci cand revin intr-un restaurant. In fond, aceasta este si motivul pentru care se intorc de fiecare data cand au ocazia.

Clientii isi doresc chelneri informati

Clientii pun intrebari: cat de mare este salata? Cat de mare este portia de friptura? Tocanita este gatita cu piper? Cotletul de porc este prajit sau este gatit la cuptor? Daca ospatarul nu stie sa raspunda la astfel de intrebari, restaurantul are o prima bila neagra, iar clientul ar putea renunta sa mai manance.

Clientii vor sa fie sfatuiti

Unii clienti privesc meniurile minute in sir, fara sa stie ce sa aleaga, iar acela este momentul in care ospatarul ii poate oferi cateva sugestii. Atunci cand „musafirul” intreaba „ce aveti bun de mancare?”, cel mai enervant raspuns pe care il poate primi este ”la noi toate mancarurile sunt bune!”. Sfaturile si recomandarile trebuie sa fie cat mai specifice, conform site-ului possector.com. Clientul va fi mai multumit, iar bacsisul va creste.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri