In 1997, Ioana Molnar, o tanara studenta la Psihologie, deschidea, impreuna cu sotul ei, o florarie de 20 mp in Bistrita, cu economii de 2.000 de marci. Acum, dupa 18 ani, antreprenoarea trimite flori oriunde pe glob si estimeaza ca incheie anul cu venituri de 3,5 milioane de euro din afacerea sa, florariile Magnolia.

"Ne-am dorit sa facem ceva diferit. A fost ceva destul de spontan, nu pot spune ca am stat trei ani si am gandit afacerea. Prima florarie am deschis-o in 1997 in Bistrita. Investitia a fost mica, aproximativ 2.000 marci, si am recuperate-o inca din primul an. Prima florarie avea 20mp si era in centrul orasului. La inceput lucram noi si un angajat. Aveam multe flori si soiuri, pe care celelalte florarii nu le aveau", povesteste acum Ioana Molnar, proprietara florariilor Magnolia.

Ioana Molnar are studii superioare in Psihologie, insa a urmat si un masterat in Arta florala in Olanda cu cei mai mari artisti florali ai lumii. In prezent, afacerea sa a ajuns la 10 florarii in Baia Mare, Brasov, Bucuresti, Cluj Napoca, Targu Mures, in care lucreaza peste 100 de angajati.

Primele flori vandute au fost trandafirii si garoafele, iar primele buchete le-a trimis in afara tarii in 1998. Din 2004, sotii Ioana si Gabriel Molnar detin directoratul national al unei organizatii mondiale care livreaza flori oriunde in lume. Cel mai mult ei trimit buchete de flori in Marea Britanie si SUA, insa clientii au prins curaj, spune Ioana Molnar, si trimit flori chiar si in Singapore, Thailanda, Africa de sud, Dubai si altele.

Proprietarii Magnolia au comenzi si de la romanii din strainatate pentru rudele ramase acasa, iar cele mai mai multe vin din Marea Britanie, Canada, Italia si SUA.

Vindem 100.000 de flori pe luna.

Daca vorbim de comenzile din Romania, cele mai mari vanzari se inregistreaza in orasele Bucuresti si Cluj. Nu sunt prea departe nici Constanta, Brasov, Iasi, Timisoara, Targu-Mures sau Baia Mare, iar romanii investesc, in medie, circa 190 de lei per comanda. Astfel, cele mai cumparate flori de catre romani sunt trandafirii rosii, lalelele si crizanteme Reagan. "Vindem 100.000 de flori pe luna, iar pe parcursul unui an intreg aceasta cifra atinge ordinul milioanelor", spune Ioana Molnar.

Perioadele care aduc cele mai mari vanzari sunt 8 Martie, Sf Valentin si Sarbatorile de Craciun. Procentual, 60% dintre cei care plaseaza comenzi pe Magnolia.ro sunt barbati, iar cele mai cerute buchete sunt care contin trandafiri. "Cea mai mare comanda a fost un aranjament alcatuit din 500 de trandafiri rosii. Imi amintesc de un expeditor care a dorit ca logodnica lui sa gaseasca buchetul nostru pe scaunul din avionul cu care urma sa plece. In buchetul de flori am ascuns si inelul de logodna", povesteste proprietara florariilor Magnolia.

Sotii Molnar importa flori din Olanda, Columbia, Ungaria, Germania si alte tari. Primul import l-au efectuat in 2001. Clima tarii noastre nu vine in ajutorul producatorilor, motiv pentru care importa peste 95% din marfa. Singurele plante pe care nu le importa si care rezista la clima din Romania sunt petunii, muscate, Euphorbia sau Steaua de Craciun.

Magnolia asteapta venituri de 3,5 milioane de euro anul acesta, in crestere cu 30% fata de 2014. Progresul a fost asigurat printr-o prezenta offline mai extinsa, cu un magazin in mall-ul din Brasov, iar pentru 2016 este pregatit un spatiu in viitorul mall Park Lake din Bucuresti si extindere in afara tarii.

Magnolia are un parteneriat cu Petrom pentru un concept nou: benzinaria-florarie. Astfel, clientul se duce intr-una din cele 153 de statii OMV, alege din catalog buchetul dorit, iar livrarea florilor se face catre destinatar in maximum 48 de ore.

Sursa foto: Ioana Molnar Artist/Facebook.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri