"In orasele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocata pentru cumparaturile de Mos Nicolae isi continua trendul ascendent si ajunge la 310 lei, in usoara crestere comparativ cu cea din anul 2014 (294 lei)", se arata in studiu.

In acest context, daca in 2014 mai putin de 80% dintre locuitorii oraselor mari isi exprimau intentia de a cumpara cadouri de Mos Nicolae, in 2015 febra cumparaturilor a atins mult mai multi, numarul acestora crescand cu aproape 10 procente.

In ceea ce priveste cadourile oferite de Mos Nicolae, acestea vor fi multe si diversificate, insa vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre oraseni declarand ca intentioneaza sa le cumpere pentru a le oferi celor dragi.

In topul preferintelor de cumparaturi raman jucariile, precum si articolele de imbracaminte/incaltaminte, cosmeticele/parfumurile si fructele.

Cu toate acestea, pentru ca romanul doreste tot timpul sa fie in pas cu tehnologia, peste 12% dintre oraseni intentioneaza sa ofere cadou de Mos Nicolae un smartphone sau o tableta.

Citeste si:

De asemenea, pe langa alte cadouri, cei mai putin inspirati sau mai ocupati vor oferi si bani.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 locuitori, orase mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orase mari – peste 100.000 locuitori) in perioada 26 noiembrie – 2 decembrie 2015.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000.

Sursa foto: Dragon Images, Shutterstock