Magazinele Debenhams sunt deschise in regim de franciza si cei care opereaza franciza vad extinderea pe plan local cu cate doua magazine pe an in urmatorii 5 ani. “Ambitia noastra este sa deschidem cate 2 magazine anual in urmatorii 5 ani. Cu toate acestea, vorbim de un plan ce depinde foarte mult de oportunitatile aparute, in termeni de spatii si dimenisiuni ale magazinelor. Intentionam sa dezvoltam brandul pe piata la standardele complete internationale, acesta fiind unul dintre motivele pentru care noul magazin deschis in Bucuresti Mall are un intreg etaj pentru produsele de infrumusetare, care va aduce publicului mai multe servicii speciale si va imbunatati experienta de shopping”, a declarat Chris Harper, sales director MRPI, compania bulgara care a adus brandul in Romania, intr-un interviu anterior pentru Wall-Street.ro.

Bulgarii care au readus Debenhams in Romania vor cate 2 magazine pe an

Bulgarii care au readus Debenhams in Romania vor cate 2 magazine pe an

Magazinul Debenhams din Plaza Romania este situat la parter si are la dispozitie aproximativ 43.000 de piese vestimentare pentru femei, barbati, copii, articole de lenjerie si accesorii. Colectiile sunt semnate de designeri internationali precum Ben de Lisi, Jasper Conran sau John Rocha. De asemenea, Debenhams are circa 100 de branduri de parfumerie, machiaj si ingrijire a pielii. Produsele de beauty sunt amplasate intr-un spatiu de 190 mp si apartin unor case de moda precum: Dior, Lancôme, Givenchy, Bvlgari, Dolce&Gabbana, Estée Lauder, Calvin Klein, Paco Rabanne si L’Oréal.

De ce a hotarat insa MRPI sa aduca franciza Debenhams si in Romania acum, dupa ce in urma cu 2 ani magazinele brandului pe plan local se inchideau? “Stabilitatea economica din ultimul an a contribuit la convingerea noastra ca este un moment potrivit sa incepem dezvoltarea in zona, in special in Romania. De asemenea, in 2014 s-a vazut un trend pozitiv in piata de retail, Eurostat plasand Romania printre tarile fruntase in ceea ce priveste consumul de produse din food si non-food”, spune Chris Harper. Oficialul MRPI spune ca si experienta de management a echipei bulgarilor este un punct forte pentru noile deschideri Debenhams. “Dinamica centrelor comerciale si a zonei de real estate este de asemenea un semn ca piata este pe drumul cel bun. In plus, avem incredere ca Debenhams va avea succes in Romania sub managementul MRPI ca partener francizat. Brandul are mare succes in Bulgaria, cu o echipa puternica de management, ce are o experienta vasta in retail in sistemul Debenhams”, mai spune Harper.

Citeste si:

Oficialul MRPI se asteapta la vanzari mai mari in Romania fata de Bulgaria, “datorita locatiei in care vom deschide – Bucuresti Mall fiind unul dintre cele mai bine ancorate mall-uri din Bucuresti. In plus, avand in vedere ca Debenhams a mai fost prezent in Romania, notorietatea brandului este mai ridicata, spre deosebire de Bulgaria, unde se construieste in timp”.

Brandul Debenhams a mai fost prezent in Romania, fiind adus pe piata in 2007 de RTC Holding. In Bucuresti Mall a fost deschis si primul magazin Debenhams in 2007 de catre compania RTC Holding, care detinea franciza la acea vreme. Debenhams a inchis, insa, cele 6 magazine pe care le detinea in Romania in urma cu circa 2 ani, iar retailerul britanic a anuntat o pierdere contabila de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) in urma inchiderii acestora, care functionau in franciza, precizand ca francizorul local "a esuat" in contextul conditiilor "foarte dificile" de pe piata. Octavian Radu acuza atunci scaderea puterii de cumparare in contextul crizei, dublarea suprafetei mall-urilor in perioada 2008-2012 si dezvoltarea agresiva pe piata romaneasca a unor branduri competitive precum Zara si H&M.

Debenhams este prezent in 27 de tari, cu 240 de unitati. Conform Infinity Group, partenerul francizorului britanic Debenhams, inaugurarea magazinului din Plaza Romania sustine planurile companiei de a-si dubla afacerile in franciza la nivel mondial, ca numar de unitati si tari.