„Analiza a catorva sute de persoane care au acumulat averi cu mult mai mari de un milion de dolari a scos in evidenta faptul ca fiecare dintre ei era capabil de a lua decizii cu promptitudine”, a notat Napoleon Hill in cartea sa din 1937 intitulata „Think and Grow Rich”, conform businessinsider.com.

Pe langa capacitatea de a lua decizii cu rapiditate, cei mai bogati oameni din lume isi puteau schimba hotararile, insa intr-un mod foarte lent, aflat in contradictie cu rapiditatea luarii deciziilor initiale.

„De cealalta parte se afla oamenii care nu reusesc sa se imbogateasca. Acestia, fara exceptie, iau foarte greu o decizie initiala si isi schimba deciziile cu multa rapiditate”, a notat Hill.

Daca ai, deja, o afacere, poti invata de la oamenii bogati cum sa iti porti businessul pe culmile succesului. In plus, cu foarte putine exceptii, sfaturile bune sunt intotdeauna aceleasi.

Iata patru decizii pe care trebuie sa le iei rapid in 2016 pentru a fi sigur ca te afli la conducerea unei companii sanatoase din punct de vedere financiar:

Optimizeaza costurile

Optimizarea costurilor te va ajuta sa identifici partile ineficiente si partenerii strategici ai afacerii tale, conform inc.com. In plus, o companie care poate functiona in mod constant la un nivel minim de costuri va obtine un mare avantaj fata de concurenta, mai ales in perioadele de criza economica, atunci cand sunt cele mai vulnerabile. Companiile din Romania acorda o atenție din ce in ce mai mare costurilor de inchiriere a sediului si a echipamentelor de lucru si aleg creditele bancare cu mult mai multa atentie decat în trecut. Astfel, pe piata sunt disponibile mai multe tipuri de linii de credit pentru capitalul de lucru, gandite special pentru nevoile diferitelor tipuri de companii, inclusiv o linie de credit rapida fara garantii, dupa cum vedem la bancatransilvania.ro.

Sadeste in mintea angajatilor mentalitatea de proprietari ai afacerii

Un om de afaceri inteligent stie ce are de facut pentru ca angajatii sai sa simta ca fac si ei parte din afacere si ca binele companiei este si binele lor. Ofera-le actiuni in cadrul companiei in functie de performante sau motiveaza-i cu bonusuri financiare in functie de calitatea si cantitatea muncii depuse. Succesul companiei se va transfera, astfel, si in buzunarul lor, iar ei vor fi mult mai putin dispusi sa plece din cadrul companiei daca vor avea constant sentimentul ca munca le este rasplatita pe masura.

Renunta la publicitatea traditionala

Publicitatea traditionala radio la si TV este din ce in ce mai irelevanta si produce efecte din ce in ce mai mici. Nici publicitatea clasica online nu mai da acelasi randament ca in urma cu cinci sau sase ani. Tu poti apela, insa, la alte modalitati prin care poti ajunge sub privirile clientilor cu oferta ta de produse si servicii, conform americanexpress.com. Poti apela la o agentie de SEO pentru optimizarea site-ului si pentru a fi mult mai vizibil pe motoarele de cautare, poti face publicitate pe retelele de socializare sau poti apela la marketing-ul afiliat, prin care oferi publicatiilor un comision din valoarea produselor cumparate de clientii pe care acestea i-au directionat catre afacerea ta.

Angajeaza oameni inteligenti si fara experienta

Experienta nu este totul, insa costa enorm. Data viitoare cand faci un anunt de angajare, renunta la cerinta cu privire la numarul anilor de experienta. Angajeaza, in schimb, absolventi de facultate care sa detina abilitatile de baza necesare muncii pe care o vor depunde. In acest fel, acestia vor deveni niste angajati fideli locului de munca, vor fi mult mai ieftini si vor putea fi invatati sa se plieze pe cerintele companiei, spre deosebire de oamenii cu experienta, care invata mult mai greu practici noi.

Foto: Creative Commons