Desi fiecare companie are propria sa strategie de crestere si de maximizare a profitului, exista, totusi, un pattern pe care managerii inteligenti tind sa‐l implementeze:

1. Optimizeaza costurile la inceput de drum

Optimizarea costurilor este intotdeauna preferata reducerii acestora, mai ales in perioadele de criza economica, conform tutor2u.net. Aceasta se traduce, ulterior, prin cresterea profitului si printr‐o stabilitate financiara mult mai mare a companiei. In plus, optimizarea costurilor este esentiala in primul an de la demararea afacerii, deoarece atunci apar si cele mai multe perioade de criza, care ameninta businessurile mult prea fragile.

2. Cauta parteneri responsabili

Epoca afacerilor „dupa ureche” pare sa apuna in Romania, desi multi manageri se plang, in continuare, de problemele pe care le intampina cu partenerii de business. „Principalele provocari sunt mai frecvente la inceput de drum. Trebuie sa alegi parteneri de incredere si sa negociezi cu ei, astfel incat ambele parti sa aiba de castigat. Cele mai mari provocari le‐am intampinat la transportul comenzilor. Efectiv nu am gasit o societate de curierat 100% serioasa la noi in tara. Situatia s‐a imbunatatit in timp, dupa ce am schimbat firma de curierat de cateva ori, insa este departe de idealul pe care ni‐l imaginam noi”, a declarat Alex Onciu, Business Development Manager la liloo.ro, un magazin online cu haine si accesorii pentru bebelusi.

3. Pun mare accent pe satisfactia clientilor

Din ce in ce mai multe companii demareaza campanii de fidelizare a clientilor cu ajutorul voucherelor de cumparaturi si a cardurilor de fidelitate. In plus, companiile apeleaza constant la preturi promotionale, la puncte de achizitie si la programe de fidelizare, conform shopify.com. In acest fel, clientii constanti beneficiaza de o serie de avantaje care le vor consolida comportamentul de consum, iar cei noi se pottransforma in cumparatori fideli.

„Conteaza mult sa fii diferit si sa poti fi apropiat de client in aceasta piata. Odata ce clientul se convinge ca descrierile produselor si aprecierile celorlalti cumparatori nu sunt doar vorbe goale, este destul de probabil sa se intoarca si sa faca noi comenzi. Este destul de probabil sa aduca si prieteni, pentru ca parerea unui client multumit conteaza mai mult decat orice campanie publicitara”, a spus Alex Onciu.

4. Pun bazele unei comunitati online

Un studiu realizat in 2012 a demonstrat ca persoanele care se implica activ intr‐o comunitate onlinecheltuie cu 10% mai multi bani decat persoanele neimplicate intr‐un astfel de grup, conform information‐age.com. O companie care nu exista pe internet va ajunge mult mai greu la potentialii clienti si risca sa dispara de pe piata in cel mai scurt timp. In plus, companiile care se bucura de o comunitate online puternica au mai multi clienti fideli decat celelalte, au parte de feedback constant din partea acestora si de o imagine pozitiva pe piata.

5. Se axeaza pe competenta

Competenta este una dintre cele patru calitati‐cheie ale afacerilor de succes, conform entrepreneur.com. Din ce in ce mai multe companii romanesti aleg calitatea in detrimentul cantitatii si al pretului mic. Cu toate acestea, exista si unele care reusesc sa practice pe piata un pret mai mic decat al concurentei, respectand in totalitate criteriile calitatii.

„Daca pretul este mic sau mare, doar cumparatorul poate sa decida. Reusim sa vindem la aceste preturi si sa facem profit deoarece avem un colectiv de productie experimentat si dedicat, care stie foarte bine sa fabrice produse de calitate in mod optim. Majoritatea celor care lucreaza in productie si control sunt cu noi de peste 10 ani. Totodata, incercam sa vindem in volum mai mare pentru a putea negocia preturi preferentiale la achizitia de materie prima. Conform criteriilor noastre suntem de parere ca business‐ul online liloo.ro a avut si are in continuare succes. Tocmai pentru ca a avut succes pregatim un nou magazin online pe o nisa interesanta undeva in aprilie – mai. Il veti gasi la adresa: kid.bio”, a mai declarat Alex Onciu.

Sursa foto: Creative Commons