„Aparenta este extraordinar de puternica, deoarece reprezinta primul filtru. Cum ne raportam la asta?”, se intreaba economistul si fondatorul Centrului pentru Inovarea Talentului din New York, Sylvia Ann.

Conform unui studiu coordonat de Sylvia Ann, pe o perioada de un an, asupra a 4.000 de profesionisti absolventi de facultate si 268 de directori executivi, faptul ca arati ca un lider este primul pas pentru a deveni unul.

Modul in care arati este primul lucru pe care ceilalti il observa atunci cand te intalnesc pentru prima data. Conform forbes.com, o greseala majora in modul in care ne ingrijim de imaginea noastra ne poate dinamita sansele de a ne demonstra competentele.

Dupa ce toti cei 268 de directori executivi au fost intervievati, cercetatorii au extras sapte trasaturi fizice in functie de care sefii tai si potentialii angajatori isi formeaza prima impresie despre tine:

1. Ingrijirea personala

Potrivit studiului, un aspect fizic ingrijit este cel mai important lucru pe care trebuie sa‐l iei in considerare daca doresti sa faci o buna impresie la locul de munca. Femeile sunt judecate, insa, cu mai multa asprime la acest capitol. In timp ce 83% dintre directorii executivi au declarat ca „tinuta neingrijita” (de la haine sifonate sau prea stramte la vizibilitatea lenjeriei intime) diminueaza sansele unei femei de a fi angajata, 73% dintre acestia considera ca aceeasi situatie se aplica si in cazul barbatilor. In plus, ingrijirea in cazul femeilor implica accesorii alese cu gust, manichiura si coafura, in timp ce ingrijirea in cazul barbatilor presupune unghii curate, pantofi lustruiti, lipsa barbii sau aranjarea atenta a acesteia, conform cercetatorilor. Totodata, un studiu citat de nytimes.com a demonstrat ca femeile care poarta machiaj sunt considerate mai competente decat cele care prefera un look natural.

2. Postura

O postura cu spatele drept este considerata ca fiind cel de‐al doilea indicativ fizic al abilitatilor de leadership, indiferent de mediul de lucru. O astfel de postura sugereaza increderea in sine si autoritatea. Pe de alta parte, o postura mult prea degajata poate fi perceputa ca o lipsa de respect, de energie sau de angajament.

3. Atractivitatea fizica

O serie de studii citate de sagepub.com au demonstrat ca persoanele atractive sunt percepute ca fiind mai inteligente, mai fericite, mai interesante si mai de succes. 16% dintre directorii executivi considera ca atractivitatea unei femei contribuie la avansarea acesteia, in timp ce procentul este de 14% in cazul barbatilor. In plus, atractivitatea este mai importanta in mediile corporatiste decat in cele informale. Zambetul este unul dintre principalele elemente ale atractivitatii unei persoane, iar un zambet frumos presupune o dantura impecabila. Tehnologia isi spune, insa, cuvantul, iar pe piata exista periute de dinti electrice, care efectueaza pana la 31.000 de miscari pe minut, precum aceste periute de dinti, si indeparteaza de pana la 7 ori mai multa placa bacteriana decat cele manuale.

4. Silueta

Studiul citat mai sus a demonstrat ca 21% dintre directorii executivi considera ca a fi supraponderal este nepotrivit in cazul femeilor, in timp ce procentul este de 17% in cazul barbatilor. Ponderea este mult mai mare atunci cand vine vorba despre obezitate (45%, respectiv 43%). Lucrarea „The Beauty Dias”, scrisa de Deborah Rhode, citeaza o serie de studii care au demonstrat ca obezitatea este strans legata de oserie de stereotipuri negative, precum stima de sine scazuta, lipsa disciplinei si instabilitatea emotionala.

5. Inaltimea

In timp ce femeile sunt judecate mult mai aspru in functie de greutatea lor, barbatii sunt avantajati sau dezavantajati de inaltime. Dintre directorii executivi intervievati, 16% au declarat ca este important ca un barbat sa fie inalt, prin comparatie cu cei 6% care au declarat acelasi lucru in cazul femeilor. Conform lucrarii „Management” a autorului Chuck Williams, desi doar 14,5% dintre americani au o inaltime maimare sau egala cu 1,82 metri, 58% dintre directorii executivi care conduc cele mai mari 500 de companii din SUA sunt mai inalti decat atat.

6. Hainele scumpe

In companiile unde predomina o cultura organizationala formala, hainele scumpe sunt foarte importante in cazul angajatilor.

7. Tineretea

Conform studiului, femeile sunt dezavantajate de faptul ca arata prea tinere sau prea in varsta, desi femeile din cea de‐a doua categorie sunt mai prost privite decat celelalte.

Sursa foto: Creative Commons