Team building‐urile au devenit o filosofie organizationala importanta, pe care marile si micile companii o utilizeaza pentru a crea sinergii intre membrii echipei, pentru a construi increderea, cooperarea si respectul intre angajatati, dar si pentru distractie.

Unele dintre cele mai importante motive pentru care managerii sau organizatorii apeleaza la teambuilding‐uri tin de cunoasterea aprofundata a competentelor celor implicati, cresterea performantelor echipei si cresterea capacitatii angajatilor de a lucra eficient impreuna, arata publicatia teambonding.com.

Organizarea unui team building pentru o companie sau doar pentru un singur departament implica un efort deosebit. Fiecare detaliu, de la organizarea activitatilor, la catering, la rezervarea locurilor de cazare, daca evenimentul se intinde pe mai multe zile, trebuie planificat cu meticulozitate.

Cum organizezi un team building de succes

Exista mai multe lucruri pe care sa le ai in vedere atunci cand vrei sa organizezi un team building eficient pentru echipa ta:

1. Asigura evenimentul

Team building‐urile inseamna activitati cu caracter fizic, competitiv, implicand potentiale riscuri pentru toti cei implicati, indiferent daca este vorba de angajati sau de companie in sine. Un lucru trecut de multe ori cu vederea, dar de o importanta majora in acest sens il reprezinta asigurarea evenimentului de team building. Desi foarte slab promovat in Romania, serviciul de asigurare de evenimente te va ajuta in caz de accidente, de raspundere civila si pentru pierderi financiare, intr‐un pachet general de servicii care acopera toate riscurile.

2. O locatie potrivita si activitati variate

Stabilirea de obiectivele si cunoasterea asteptarilor echipei ajuta la o organizare mai buna. Este esential sa tii cont de limitarile fizice, practice si medicale ale fiecarui membru din echipa. Acest lucru inseamna planificarea unor activitati variate care pot fi efectuate de orice participant in mod satisfacator. Activitatile fizice, in special cele de exterior, pot fi memorabile si de success doar daca te asiguri ca toti membrii echipei sunt angrenati in ele. De asemenea, inseamna alegerea potrivita a locatiei, astfel incat sa fie accesibila pentru toti membrii echipei cu sau fara posibilitati de transport.

3. Defineste cu claritate rolurile si responsabilitatile

Definirea cu claritate a rolurilor si a responsabilitatilor fiecarui participant este esentiala pentru succesul unui team building. Membrii echipei trebuie sa fie interconectati si dependenti unii de ceilalti. In acest fel vei afla in ce masura angajatii se pot adapta unor situatii neprevazute, cat de eficient reusesc sa colaboreze cu ceilalti si in ce masura cooperarea ii ajuta la atingerea unor rezultate de exceptie, conform forbes.com.

4. Mentinerea concentrarii participantilor

Pe toata perioada de desfasurare a team building‐ului este important sa mentii concentrarea participantilor in cadrul activitatilor. Conecteaza provocarile evenimentului cu activitatile pe care angajatii le desfasoara zilnic, identifica primele obstacole, lanseaza noi provocari care sa implice mici echipe si studiaza modul in care se organizeaza pentru a le rezolva. In plus, dezbaterile din jurul ideilor sunt esentiale, iar respectul pentru ideile celorlalti se cladeste prin negocieri echilibrate si argumentate, spun cei de la bluesteps.com.

5. Mentine un echilibru intre activitati

Din dorinta de a te asigura ca toti membrii echipei vor avea parte de distractie in timp ce vor desfasura diferite activitati, unii dintre ei le‐ar putea considera neinteresante sau prea usoare. Pe de alta parte, e posibil ca acestea sa devina solicitante sau emotionale. Incearca sa mentii un echilibru intre activitati, astfel incat evenimentul sa nu fie nici foarte frivol, nici foarte solicitant, ci sa pastreze ideea initiala. Desi costisitoare, organizarea unui team builduing este esentiala in cadrul unei companii moderne, aducand beneficii care, in timp, se dovedesc a deveni profitabile.

6. Nu omite procesul de feedback

Este vital ca fiecare team building sa fie urmat de un proces de feedback din partea participantilor, care sa duca la implementarea unor solutii pentru a atinge obiectivele cheie ale organizatiei. Cultura feedback‐ului in randul angajatilor este un instrument foarte puternic de responsabilizarea si de incurajare a initiativei, se arata pe site‐ul projecteve.com.

Sursa foto: Creative Commons

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri