"Eu mi-as dori ca mai multi romani sa mearga in Costa Rica si Panama. Pe sufletul meu sunt Myanmar, Nicaragua si Guatemala, care mi-as dori sa se vanda mai mult pentru ca sunt tari in care inca nu a ajuns McDonald’s si daca nu a ajuns McDonald’s sunt tari autentice. Totdeauna am sentimentul ca unde a ajuns McDonald’s deja a inceput sa se globalizeze", a explicat Sorin Stoica, proprietarul Eturia, agentie de turism specializata in vacante "tailor made" (la comanda, dupa dorintele turistilor).

Alte tari deosebite din punct de vedere turistic, in care nu a ajuns sau in care nu mai exista McDonald's, sunt Vietnam, Cambodgia, Cuba, Seychelles, Nepal, Mongolia, Iran, Madagascar, Botswana, Zimbabwe, Tanzania - Zanzibar, Kenya, Etiopia, Bolivia, Groenlanda, Islanda, Macedonia.

In ultimii trei ani, in alegerile turistilor romani, sunt 10 destinatii care se bat intre ele pentru suprematie, Republica Dominicana, Maldive, Indonezia, Peru, SUA, China, Singapore, Tanzania, Maroc si Mexic. Acestora li se alatura India, care este "in mare trend", dupa cum spune Sorin Stoica. "Acestea ne aduc in jur de 60% din cifra de afaceri", mentioneaza proprietarul Eturia, care in 2015 a atins afaceri de 6 milioane euro, in crestere cu 18%-20% fata de 2014.

Citeste si:

Chiar si asa, antreprenorul din turism le recomanda romanilor sa mearga in vacanta in Insulele Galapagos, "pentru ca nu o sa mai fie", la Machu Picchu, "pentru ca o sa inchida incet-incet accesul", in Tanzania, la safari, "pentru ca nu stii cat vor mai fi animalele salbatice". "In Australia poti sa te duci mai incolo pentru ca tot blocuri sunt, o sa fie asa si peste 20 de ani, sau in State", este argumentul lui Sorin Stoica.

Totodata, Stoica a enumerat destinatiile care inca sunt extravagante pentru turistii romani: Myanmar, Madagascar, Nicaragua, Honduras, Mongolia si Antarctica (un merg 1-2 oameni pe an).

Sursa foto: R.M. Nunes/Shutterstock.com