"Extinderea noastra va fi internationala. Avem discutii in Anglia, Scandinavia, Algeria siJaponia. Nu stiu unde se termina. Londra o sa fie primul oras. Am schimbat strategia de abordare a pietei din Anglia: nu o sa deschidem 1-2 magazine, avem negocieri mari cu cel mai mare food operator de acolo si o sa fie deschideri multe intr-o perioada scurta de timp. Nu vrem sa dam idei altora si dupa aceea sa pierdem pozitiile", explica Dan Isai, care a lansat conceptul Salad Box in 2012, la lansarea unui nou restaurant in Centrul Vechi din Capitala.

Povestea romanului care face milioane de euro din salate la cutie

Povestea romanului care face milioane de euro din salate la cutie

Cum alege tara in care sa deschida

Antreprenorul subliniaza ca alege tarile in functie de partenerul de afaceri de acolo, este cel mai important si cel mai greu de gasit. "Este imaginea noastra pe piata respectiva. Nu l-ai gasit, degeaba ai locatia si finantare pentru a deschide acolo. Prin conjuncturi am ajuns ca Guvernul japonez sa ne caute, are oameni trimisi in 20 de tari in care timp de trei ani de zile sa observe concepte care sa nu existe la ei. A decis ca este mai ieftin si mai rapid sa le adapteze decat sa le ia de la zero. Salad Box este unul dintre branduri care au fost luate de catre statul japonez pentru a fi implementate. Ne ajuta cu birouri gratis timp de un an de zile, operatori, finantare, tot ce este nevoie ca sa putem deschide acolo. Nu am pus degetul pe harta", explica Dan Isai.

In prezent, Salad Box are 37 de locatii, din care multe in lucru. De asemenea, restaurantele Salad Box sunt prezente in Ungaria, unde exista doua locatii in Budapesta, iar alte trei vor fi deschise tot aici in urmatoarele doua luni, si in Germania (un restaurant).

"Investitia este mai mica in Romania, dar si rata de conversie este mult mai mica in Romania fata de strainatate. Aici vorbim de salate la 3-4-5 euro, in strainatate vinzi cu 7-8-9 euro. In Anglia vinzi cu 9-10-11 euro. Materia prima costa mult mai putin acolo. Ati fi surprinsi, chiriile sunt mai mici acolo decat aici", mai spune Dan Isai.

Citeste si:

De asemenea, in strainatate profitul este "mai bun", dar si concurenta este "mult mai mare". Prin comparatie, restaurantele din Romania ii aduc o marja de profit de 10%, pe cand in strainatate aceasta se rdiica la 15%-20% in functie de tara.

"Oamenii sunt pregatiti acolo (n.r.: strainatate), nu trebuie sa-i inveti sa manace supa crema, ei asta au mancat toata viata. A fost o provocare pentru noi sa vindem salata in Romania. Multa lume crede ca este o garnitura la carne intr-o tara in care oamenii mananca carne si intre mesele principale, dar poate fi o masa principala si este mai bine sa fie o masa principala pentru sanatatea lor", argumenteaza antreprenorul extinderea in strainatate.

Salad Box a inregistrat o cifra de afaceri de 14 milioane euro in 2015, iar pentru acest an estimarile sunt de 20-22 milioane de euro, potrivit lui Dan Isai, unul dintre cei mai apreciati tineri antreprenori din Romania. El a primit titlul EY Emerging Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, in cadrul editiei din acest an a programului EY Entrepreneur Of The Year.