Desi provocarile legate de comunicarea sociala corporativa cresc constant in complexitate, dupa cum vedem pe computerworld.in, anul 2015 a demonstrat ca marile companii sunt din ce in ce mai dispuse sa se implice activ in rezolvarea problemelor cu care societatea se confrunta in prezent.

Iata care sunt cele patru trenduri de responsabilitate sociala corporativa care vor marca anul 2016:

1. Incalzirea globala conteaza din ce in ce mai mult in strategiile de business

Managerul departamentului de sustenabilitate al companiei EMC, Kathrin Winkler, este de parere ca „2015 va ramane in amintirea oamenilor ca fiind anul in care afacerile, guvernele, societatea civila si chiar Biserica au luat atitudine vizavi de incalzirea globala”, noteaza forbes.com.

Pana nu demult, corporatiile erau privite ca niste adversari in lupta pentru protectia mediului si pentru diminuarea efectelor incalzirii globale. In prezent, ele au devenit o parte importanta a solutiilor. In cadrul forumului COP21 de la Paris din 2015, importanti reprezentanti ai corporatiilor au condus discutii ample menite sa gaseasca solutii pentru stoparea schimbarilor climatice. In plus, anul 2016 promite o implicare si mai activa din partea marilor companii in gasirea unor rezolvari pentru aceasta problema.

2. Chiar si brandurile de lux devin mai transparente

In prezent, transparenta marilor companii a devenit esentiala pentru succesul pe piata, iar brandurile de lux nu sunt o exceptie. Cofondatorul si directorul executiv al companiei Positive Luxury, Diana Verde Nieto, a explicat aceasta schimbare: „Evenimentele importante au mutat modelele de sustenabilitate integrata in business de la un lucru bun la o obligatie legala si au sporit cererea pentru transparenta si actiune”.

Clientii se asteapta din ce in ce mai mult ca brandurile pe care le prefera sa isi exercite activitatea in mod sustenabil, moral si transparent.


3. Colaborarea este cheia succesului

Majoritatea marilor companii au inteles ca succesul vine din colaborarea intre propriile departamente, insa sunt din ce in ce mai constiente ca nu pot supravietui daca nu extind colaborarea si in exterior. In 2015, companii precum Unilever, Nike, General Motors si IKEA si‐au unit fortele impotriva schimbarilor climatice sub umbrela coalitiei „We Mean Business”.

Totodata, alte mari branduri, precum Starbucks, FedEx, JCPenney, Pizza Hut, Target si Walmart colaboreaza impotriva inegalitatii sociale prin intermediul coalitiei „100.000 Opportunities Initiative” si au programe foarte tentante de angajare pentru tinerii americani care au incheiat studiile si nu au un loc de munca. Astfel de coalitii vor fi din ce in ce mai numeroase in 2016.

4. Brandurile si oamenii de afaceri investesc in tineri

Educatia este privita ca un aspect‐cheie al celor trei mari piloni ai dezvoltarii sustenabile: economia, mediul si societatea, conform emg‐csr.com. Din ce in ce mai multe branduri inteleg ca educatia este una dintre principalele aspecte generatoare de crestere economica si asigura un personal de lucru calificat inca din primii ani de la angajare.

Un astfel de trend se manifesta si in Romania. Spre exemplu, fondatorul Genesis Development, Liviu Tudor, s‐a implicat activ in proiecte de responsabilitate sociala prin Fundatia Tudor, pe care o patroneaza, precum si prin construirea primului si celui mai mare campus privat din Romania, West Gate Studios.

In cadrul campusului este incurajat voluntariatul, implicarea in activitati culturale care permit dezvoltarea personala a studentilor, dar si schimbul de idei importante pentru viitorul tinerilor, dupa cum aflam de pe evz.ro. In plus, complexul este amplasat in imediata apropiere a parcului de birouri West Gate, fapt ce pozitioneaza studentii langa unele dintre cele mai importante companii multinationale prezente in Romania, precum Societe Generale, Ericsson sau Siemens.

Sursa foto: Creative Commons