Constituit din doua branduri, Viggo si Viggo by Catalin Botezatu, proiectul este rezultatul unei colaborari de sase ani intre designerul roman, tanarul antreprenor si colectivul format din sase consultanti vestimentari si un store manager. “Suntem o echipa care, indiferent de brandul pe care l-am reprezentat ( n.r. Ego, Louis Purple), a ramas in aceeasi formula de la inceput. In retail, principalul aspect care face business-ul sa mearga este starea de spirit a angajatilor din magazine. Daca nu ai oameni buni, carora nu le dezvolti calitatile la maxim si nu ii faci sa se simta parte din business, in acel moment afacerea ta are de suferit”, povesteste Ionut Marin pentru wall-street.ro, punctand faptul ca din actionariatul Viggo fac parte si angajati ai firmei, cei cu care a colaborat de la bun inceput.

Colaborarea dintre Catalin Botezatu si Ionut Marin se bazeaza pe o relatie de prietenie. “Ca a fost Viggo sau alte branduri, nu a contat, am fost impreuna la bine si la rau si poate ca in curand vom realiza alte branduri”, poveste designerul roman, care, desi a avut mai multe propuneri, a preferat sa fie partener in aceasta afacere. “M-am regasit in stilul pe care il promova si il producea Ionut. Sunt atatea companii care mi-au propus colaborari, puteam sa-mi fac propriul brand, am zis nu, am sa fac cu cineva care se pricepe la fel de bine ca mine”, spune Botezatu.

Cel mai bun raport calitate-pret?

Experienta celor doi in moda si retail au facut ca brandul Viggo sa beneficieze de "conditii privilegiate" de plata in relatia cu furnizorii si sa ofere, astfel, clientilor, preturi mai mici. Desi sunt produse la o fabrica de confectii din Botosani, hainele sunt realizate cu tesaturi importate din Italia si Anglia, de la producatori precum Vitale Barberis, Cerruti, Reda, Dormeuil, Holland & Sherry, iar accesoriile, cravatele si pantofii sunt realizate special pentru acest brand in Italia. Preturile pentru un costum pornesc de la 290 de euro, iar pentru o camasa de la 59 euro, acestea crescand pe masura serviciilor cerute: detalii, nasturi sau cusatura manuala. “In lumea confectiilor, un lucru esential este legatura cu furnizorii, pe care numai cu timpul, cifrele si reusitele, poti sa pui bazele unei relatii de colaborare si prietenie. Noi avem cele mai mari reduceri la preturile tesaturilor in randul brandurilor care produc si distribuie in Romania, reduceri de 50-60% la tesaturi”, explica Ionut Marin.

Pe langa relatiile cu furnizorii, linia de productie le permite celor doi antreprenori sa ofere un pret rezonabil, in comparatie cu ceilalti competitori de pe piata romanesca. “In momentul de fata, suntem singurul brand care detine in permanenta in magazin peste 30 de modele de ceremonie de-a gata”, explica Ionut, adaugand ca zona de evenimente din Romania este una de succes.

“Preturi mai ieftine la produse se gasesc, dar difera calitatea. Noi oferim produse de lux, dar la preturi premium pentru ca in Romania nu sunt preturi mici. Cu siguranta, cand ne vom extinde pe plan international, aceste preturi vor fi considerate mici, dar momentan pentru Romania sunt niste preturi corecte. Nu ai sa gasesti o stofa de buna calitate la un pret atat de accesibil”, mai spune Catalin Botezatu.

Cand ai bani, sa deschizi un magazin e usor, dar ca sa creezi un concept care sa functioneze e destul de greu

Investitia initiala de 1 milion de euro a constat in amenajarea unei locatii de 600 metri patrati, unde se afla flagship-ul Viggo, intr-o vila de pe bulevardul Lascar Catargiu, amenajarea depozitului central, crearea stocului de produse si bugetul de marketing de 80.000 de euro. Cei doi antreprenori au ales sa pastreze locatia unde anterior fusesera Ego si Louis Purple pentru nevoia clientilor de intimitate si consultanta. “Exista doua feluri de clienti: clientul de mall, caruia ii place sa cumpere rapid si sa le gaseasca pe toate la un loc si un client care prefera o astfel de locatie, unde are intimitate, i se ofera mult timp si atentie”, spune Ionut Marin.

Citeste si:

Antreprenorii au in plan sa deschida patru noi locatii in luna aprilie a acestui an, in Afi Palace Cotroceni, Baneasa Shopping Center si intr-un magazin stradal din Chisinau, iar din septembrie in ParkLake. Pe plan international, cei doi planuiesc sa inaugureze un magazin in cel mai mare mall din Praga, in luna septembrie a anului viitor, si sunt dispusi sa francizeze afacerea. “Ceea ce nu am reusit cu celelalte proiecte, vrem sa reusim cu Viggo: sa iesim din Romania si sa-l extindem in intreaga lume. Ca sa creezi un brand si sa deschizi un magazin e destul de usor cand ai bani, ca sa creezi un concept care sa functioneze in 2016 e destul de greu, iti trebuie multi ani de experienta si relatii foarte bune cu persoanele care hotarasc trendurile. Tocmai de aceea noi am considerat ca anul acesta suntem pregatiti sa dezvoltam un concept care sa fie implementat in orice piata din lume”, spune designerul roman.

Demarat in urma cu sase luni, Viggo isi propune sa se alinieze cu brandurile internationale. "Desi Romania nu este vazuta ca fiind o tara care sa scoata trenduri la nivel international, incercam sa tinem pasul cu toate casele mari: mergem cu un an si jumatate inainte sa alegem tesaturi, accesorii pentru o colectie, acolo unde se reunesc toti marii designeri ai lumii”, adauga Botezatu.

Investitii in online si parteneriat cu echipa nationala a Romaniei

Pentru anul in curs, Viggo are pregatit un buget de marketing de 80.000 de euro, care, spun cei doi antreprenori, va consta intr-un parteneriat cu echipa nationala de fotbal: asigurarea vestimentatiei echipei la Campionatul European de Fotbal din 2016. In acelasi timp, impreuna cu Federatia Romana de Fotbal, cei doi antreprenori au dezvoltat un “kit al suporterului roman la Euro2016”, format din cateva camasi, tricouri polo si doua sacouri.

De asemenea, la sfarsitul lunii aprilie cei doi vor lansa o platforma online a brandului Viggo, de unde se vor putea cumpara si livra produse oriunde in lume, deoarece antreprenorii considera ca online-ul este viitorul acestui business.