Mark Koops spune despre el ca s-a nascut printre bananieri, pe o insula din Indonezia, ca si-a petrecut o parte din copilarie in Arabia Saudita si ca la 13 ani s-a mutat in Olanda, unde a inceput sa studieze la un liceu catolic. De profesie geolog, Mark a facut cariera in vanzari si marketing si in industria petroliera, iar dupa retragerea din activitate a inceput sa se implice in diverse proiecte. Unul dintre acestea este Valley 21, care va fi dezvoltat in Romania.

De ce a ales Mark Koops Romania

Desi in Romania a aparut "o lume noua" odata cu deschiderea McDonald's si a hipermarketurilor, tara noastra are inca zone in care traditiile sunt intacte si oamenii privilegiaza natura, spune Mark Koops (foto sus). "Sunt trei criterii pentru care am ales Romania: este o tara frumoasa, oamenii sunt minunati, iar oportunitatea pentru business este foarte mare si preturile sunt mici", explica unul dintre fondatorii Valley 21. Apoi, dupa un an de cautari, a decis ca o vale inconjurata de padure, la 5 km de comuna Vama Buzaului (judetul Brasov), este locul potrivit pentru case de vacante, intrucat se afla intr-un cadru natural, neatins de tehnologie si in care locuitorii se ocupa cu crescutul oilor.

Prima casa din complexul Valley 21

Proiectul Valley 21 presupune constructia a 68 de case de vacanta si a unui centru de ospitalitate, cu restaurante si magazine, pe o suprafata de 68 ha, intr-o zona pastorala traversata de un rau. Casele vor fi de patru tipuri, cu suprafete intre 92 mp si 118 mp, construite din beton, cu structuri interioare din lemn, alimentate cu energie din panouri solare si incalzite cu materiale regenerabile si vor costa intre 167.500 euro si 285.000 euro.

Citeste si:

Pana acum, o singura casa a fost finalizata. Aceasta are 3 dormitoare, 2 bai, living si bucatarie pe o suprafata de 118 mp si va fi scoasa la vanzare in septembrie la pretul de 285.000 de euro. "In momentul de fata testam piata cu prima casa costa 285.000 de euro. Este o piata restransa, acest tip de casa nu este pentru toata lumea, este pentru clasa de mijloc si clasa de sus. Credem ca in Bucuresti gasim aceasta piata, iar daca suntem prea scumpi, vom schimba strategia si vom scadea preturile", sustine Mark Koops. El crede, astfel, ca potentialii cumparatori sunt antreprenorii si persoanele din middle si top management. "Cred ca 99% din cumparatori vor fi din Romania. Alti potentiali cumparatori ar fi germanii, pentru ca sunt familiarizati cu Romania, si italienii", mai spune Koops.

Proiectul Valley 21 este finantat de investitori olandezi si romani, in baza unui parteneriat cu autoritatile locale din Vama Buzaului, incheiat in 2010, iar de atunci si pana in septembrie, cand va incepe procesul de vanzare a primei case, investitia se ridica la aproximativ 1 milion de euro. Banii au fost investiti in studii pe toate componentele de proiect (studiu PUZ, masterplan, studii de arhitectura si design, raport ecologic asupra zonei de constructie), constructia primei casei (casa prototip), infrastructura rutiera pentru primele 10 case si organizarea de evenimente culturale in Vama Buzaului.

Pentru a atrage cumparatori, proiectul Valley 21 va fi promovat in mediul online si in media, iar casele vor fi vandute prin casa de licitatie Artmark deoarece se incadreaza in cateogoria "arta contemporana".

"In Romania este o oportunitate pentru o noua gandire in constructii. Asa ca, daca cineva vrea sa faca business in constructii are foarte mult de imbunatatit. Constructiile reprezinta unul dintre cele mai conservatoare business-uri din lume, de aceea este nevoie de antreprenori in Romania care sa spuna voi construi diferit", conchide Mark Koops.