"Doamnelor si domnilor, va uram bun venit la bordul Dinner in the sky Romania!", este mesajul pe care il auzi inainte sa urci, la propriu, la cer in singurul restaurant suspendat din tara, in care servesti masa in aer. Bineinteles, cu centura pusa. Esti pregatit pentru o calatorie "cu gust" la 50 de metri deasupra solului?

Cum a aparut Dinner in the sky pe cerul Romaniei

dinner in the skyDinner in the sky este un concept de restaurant nascut in Belgia si prezent in 43 de tari, care a fost adus in 2010 in Romania de catre omul de afaceri Ovidiu Barbier (foto stanga), proprietar al firmei de proiectare de infrastructura rutiera MaxiDesign.

"Am aflat de afacere dintr-o intamplare, am vazut o poza intr-o revista in avion si mi-a placut foarte mult. L-am contactat pe proprietar si in circa doua luni si jumatate am avut business-ul in Romania. Este o exclusivitate de 15 ani pe teritoriul unei tari, nu poate fi o a doua platforma decat cu voia noastra. Este atat de bine protejat acest concept la Haga, fiecare element al ei, fiecare gandire, incat platforma nu poate fi copiata", povesteste antreprenorul, care a investit 250.000 euro in business-ul Dinner in the sky, investitie pe care a recuperat-o in trei ani.

Cat te costa sa bei si sa mananci in aer

Dinner in the sky inseamna practic o platforma de 9 metri lungime si 6 metri latime, cu o masa de 5 tone cu 22 de locuri pe scaune si 5 locuri in picioare in mijlocul platformei, care este ridicata in aer de o macara. Pe scurt, restaurantul in care iti pui centura si urci la cer.

Experienta de a urca in restaurantul suspendat costa in functie de serviciul ales: 150 lei/persoana pentru cocktail in the sky, 400 lei/persoana pentru breakfast in the sky si 750 lei/persoana pentru dinner in the sky.

Insa evenimentul Dinner in the sky este organizat o singura data pe an, in general la sfarsitul verii, pentru publicul larg (persoane fizice), iar in rest platforma este inchiriata de companii pentru a celebra diverse evenimente. Anul acesta, evenimentul a fost organizat in Piata George Enescu din Bucuresti, intre 25 si 28 august si au participat 550 de persoane, dupa ce in trecut a fost organizat in Mamaia si Centrul Vechi din Bucuresti.

Astfel, business-ul Dinner in the sky a atins in 2015 o cifra de afaceri de 200.000 euro, insa "anul acesta este mai bun", spune Ovidiu Barbier, fara sa poata oferi o estimare de crestere a afacerilor. "Pentru noi este important, nu cat castigam din asta, ci faptul ca evenimentele pe care le facem sa fie aparte, sa nu fie ceva comun unde lumea sa vina sa bea o bere sau un suc, ci sa fie o experinta in sine. Avem foarte multe cereri de la persoane fizice pentru diverse evenimente, momente speciale din viata lor si ne-am hotarat sa facem acest eveniment public. In lume evenimentele publice abia daca se sustin financiar, ele se fac numai cu sponsori in spate, nu ai posibilitatea sa le faci altfel", spune proprietarul Dinner in the sky, care tine sa precizeze ca o zi de eveniment intr-o locatie "oarecare" costa 12.000-13.000 euro pentru 8 ore de ridicari efective, fara catering.

O firma a cerut o ridicare pentru o semnare de contract cu o valoare foarte mare.

Cele mai multe cereri sunt pentru Bucuresti si litoral, in special de la companii de tigari, electronica si telefonie, cu scopul de a-si recompensa angajatii sau pentru diverse evenimente din "viata" companiei.

Citeste si:

"Sunt de la 12-14 ridicari pe zi pana la o ridicare pe zi. Spre exemplu, o firma a cerut o ridicare pentru o semnare de contract cu o valoare foarte mare. Ridicarile se fac in special unde doreste clientul, dar dupa vedem locatia. Am avut solicitari de la clienti pentru ridicari foarte bine platite, dar care nu puteau fi facute din cauza unei infrastructurii care nu permitea ridicarea macaralei", spune Ovidiu Barbier.

Pentru Dinner in the sky lucreaza 11 persoane, din care 7 sunt angajati efectiv ai proiectului si 4 ai firmei de macarale care ridica platforma. Printre acestea, este si o persoana care analizeaza fetele oaspetilor. "Este interzisa urcarea pentru persoanele in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor. Avem un om care analizeaza fetele oamenilor. Am interzis ochelarii de soare la Dinner in the sky ca sa putem sa vedem ochii oamenilor. E foarte important. In general, se spune ca, in momentul in care un om se simte inconfortabil, se vede pe fata lui acest lucru inainte de a i se face rau", explica antreprenorul.

Ovidiu Barbier isi doreste sa "urce" Dinner in the sky si mai "sus" si sa organizeze un turneu in tara. Pana atunci, insa, incearca sa organizeze primul eveniment public Dinner in the sky de Craciun, cel mai probabil in Brasov. "Avem putine evenimente pe an, nu ne dorim sa facem un lucru comun cum a devenit in Germania, unde se ridica masa la orice fel de concert, pentru un shot de Jagermeister", conchide romanul care a adus Dinner in the sky si pe cerul Romaniei.