Din cei 1,2-12,3 milioane de euro alocati, in jur de 250.000 vor fi directionati catre remodelarea centrului de productie, necesara pentru sustinerea noilor localuri.

“Extinderea este un obiectiv extrem de important pentru noi. Mai avem si alte planuri, dar momentan sunt doar pe hartie. Cat de curand o sa fie demarata si extinderea in tara, poate nu anul viitor, ci in 2018”, explica co-proprietarul Calif.

Radu Tanase nu ia in calcul, momentan, extinderea in tara prin francizare, pe motiv ca, din punctul sau de vedere, businessul nu are inca maturitatea necesara pentru realizarea unor proceduri clare si ferme, astfel incat un francizat sa nu poata lua decizii proprii. “Stiu cat muncim la acest proiect si nu imi permit un fail, mai ales sa nu fie din vina mea. Daca un eventual francizat nu respecta standardele impuse si mentinute de noi, brandul Calif este distrus”.

Retentia fortei de munca, cea mai mare provocare

In acest moment, una dintre cele mai mari provocari pentru afacerea pe care o conduce Radu Tanase este retentia personalului. In HoReCa, tinerii care se angajeaza sunt mult mai preocupati de nivelul salariului si nu sunt preocupati de formele legale, de taxele platite.

Citeste si:

“Vin tineri absolventi de liceu sau studenti sa se angajeze, fac formele legale, investesc timp si bani in trainingurile lor si dupa cateva saptamani vin sa imi spuna ca au primit o oferta de la o cunostinta sau un prieten care ii plateste pe zi si putin mai mult decat mine. Si pleaca imediat, fara preaviz, pentru ca eu nu pot sa platesc la zi (nu este legal) si nici nu imi pot asuma mariri rapide de salariu, mai ales ca eu platesc si taxe. Aleg sa mearga acolo, chiar daca este riscant si majoritatea raman fara acel job in scurt timp. Astazi, forta de munca este imatura, tinerii nu gandesc pe termen lung si nu au respect fata de munca”, spune Radu Tanase.

Aceasta tendinta l-a determinat sa dezvolte si sa creasca un departament de HR, cu care sa gaseasca parghii de retentie si posibilitati de motivare. A inteles repede ca, in HoReCa, angajatii sunt motivati in principal de bani, dar pentru ca nu crede in bonusarea normalitatii, a gasit un sistem de motivare financiara pentru cei care se implica si arata ca pot mai mult.

Citeste aici interviul complet cu Radu Tanase, co-proprietar Calif

Viata dupa business: antreprenorul pasionat de provocari si idei

Viata dupa business: antreprenorul pasionat de provocari si idei