Pietre pretioase atent selectionate, prelucrarea lor in ateliere proprii si in final integrarea lor in mecanisme tehnologice realizate cu o maiestrie la fel de ridicata. Totul urmeaza o reteta impusa de colectiile de succes lansate de-a lungul istoriei producatorului. In final, toate elementele, realizate in intregime in cadrul companiei, sunt asamblate de o singura persoana pentru a rezulta ceea ce unii numesc o opera de arta: un ceas, sau o linie de bijuterii, marca Piaget.

Compania a produs o buna perioada ceasuri pentru marii producatori din Elvetia. Piaget a urmat insa constant un traseu ascendent, renumele castigat in urma realizarii unor produse de lux fiind completat de faima producerii celor mai complexe mecanisme. Chiar si astazi, compania se numara printre putinii producatori de ceasuri care realizeaza in atelierele proprii fiecare element care intra in componenta produsului final.

Chiar daca ceasurile raman cele mai cunoscute produse ale sale, Piaget a mers mai departe, realizand mai multe linii de bijuterii. Mai mult chiar, bijuteriile si accesoriile au fost imbinate cu ceasurile, rezultand colectii de brose, bratari, coliere sau butoni care inglobeaza mecanisme de capturare a trecerii timpului. Totul completat de cea mai precisa tehnologie, care a facut deja din Elvetia patria producatorilor de ceasuri.

Inceputurile unei povesti

Istoria Piaget a inceput in 1884, in satul Cote-aux-Fees, Elveti, aflat intr-una din vaile Muntilor Jura. Unul din cele mai renumiti producatori de ceasuri pe plan mondial a fost la inceput un mic atelier, apartinand lui Georges-Edouard Piaget. Atelierul era in cadrul fermei familiei, produsele sale fiind realizate in urma primirii unor comenzi din partea producatorilor elvetieni de ceasuri.

Singurul element de brand din perioada de inceput era reprezentat de semnatura Piaget, care a devenit in scurt timp cunoscuta printre doritorii unui ceas de inalta precizie si cu un design deosebit. Comenzile au crescut astfel iar afacerea a devenit una de familie. Faima produselor realizate de Piaget a trecut muntii in primii ani ai noului secol, si comenzile au inceput sa vina si din partea altor producatori de ceasuri, sau direct din partea clientilor.

Afacerea a fost preluata in 1911 de catre Timothee Piaget, fiul fondatorului, care a reusit sa mentina in deceniile urmatoare standardele impuse de casa Piaget. Unul din elementele adoptate de familia Piaget a fost folosirea materialelor pretioase in cadrul procesului de realizare a ceasurilor, acestea fiind inca din acele timpuri atent asamblate de unii din cei mai renumiti ceasornicari din lume. Iar renumele atelierului din Cote-aux-Fees a continuat sa creasca in urmatoarele decenii pana cand familia Piaget a luat o decizie care avea sa influenteze radical istoria Piaget.

Al doilea inceput

Citeste si:

Gerald si Valentin, a treia generatie de conducatori ai atelierului de orologie, au luat in 1943 decizia de a inregistra Piaget ca marca. Din acest moment Piaget a devenit practic o companie de sine statatoare, realizand si comercializant produsele sub brand propriu. Iar renumele produselor Piaget, castigat in peste jumatate de secol, a dus la inregistrarea unui succes resunator inca din primii ani, clientii dorind sa aiba in posesie un ceas realizat de compania Piaget, nu doar in atelierul din satul elevetian.

Productia a ajuns in scurt timp la maximul capacitatilor, in ciuda faptului ca nepotii lui Georges-Edouard au deschis in aceeasi localitate o fabrica dotata cu echipamente moderne. Componentele au continuat sa fie realizate de catre companie, asamblarea fiind de asemenea in realizata, manual, in propria fabrica. Acest fapt a dus la dezvoltarea companiei, iar numarul de angajati a crescut, familia Piaget fiind in continuare implicata aproape in totalitate in realizarea ceasuri de un lux desavarsit.

Sfarsitul anilor '50 au reprezentat o perioada de exceptie, prin doborarea unor recorduri de maiestrie in realizarea de ceasuri. Daca in deceniile precedente Piaget isi castigase renumele ca producator de ceasuri de lux, venise timpul ca producatorul sa fie recunoscut la nivel mondial si pentru mecanismele revolutionare create.

Unul din recordurile inregistrate in acei ani s-a consemnat in 1960, cand a fost realizat Caliber 12P, un ceas cu o grosime de doar 2,3 milimetri. Impulsionati de aceste realizari, ceasornicarii Piaget au inceput sa realizeze ceasuri cu bijuterii inglobate, brose ceasuri si butoni de camasa care aveau inglobat ceasuri. Si fiindca compania folosea deja bijuteriile in realizarea produselor sale, a fost lansat si un colier.

Nevoia tot mai mare de bijuterii pentru realizarea produselor a dus la deschiderea in Geneva, in 1959, a unei fabrici specializata in producerea de bijuterii. Tot procesul de selectie si definitivare a bijuteriilor ce urmau sa fie integrate in produsele Piaget era realizat de angajatii proprii ai companiei, care avea astfel salariati din numeroase profesii. Tot in 1959 a fost inaugurat si primul magazin sub marca Piaget, unde casa elevetiana putea stabili o legatura directa cu clientii sai.

Possession, prima colectie de bijuterii Piaget a fost lansata in 1988, an in care compania fost inglobata in gigantul industiei de lux Richemont. Pana in acel an Piaget lansase mai multe colectii de succes, toate prezentand acealasi caracter dual: tehnologie de inalta precizie imbracata intr-o forma de lux. Au aparut noi produse foarte subtiri, ultima colectie de acest gen, Altiplano, fiind lansata in 1999. Iar contopirea ceasurilor cu accesoriile de lux a avut parte in anii '70 de lansarea ceasului manseta.

Compania a celebrat in 2004 implinirea a 130 de ani de existenta, perioada in care a atins un succes putin probabil in 1884. Insa renumele Piaget a fost castigat pe drept iar istoria companiei continua sa se scrie in ritmuri de tic-tac de lux.