Parfumul se compune dintr-un concentrat aromat (uleiuri esentiale) diluat intr-un amestec de alcool si apa, ponderile acestora fiind cele care influenteaza persistenta mirosului si tipul parfumului.

Esenta de parfum este cea mai concentrata (20-30% parfum), si implicit cea mai scumpa, aroma acesteia pastrandu-se pana la 8 ore. Apa de parfum sau parfumul de toaleta are o concentratie de parfum cuprinsa intre 12-20% si un miros destul de persistent, care dureaza pana la 6 ore. Apa de toaleta (6-12% parfum) se raspandeste mai repede, de aceea este recomandata aplicarea de mai multe ori in aceeasi zi, mirosul mentinandu-se aproximativ patru ore. Apa de colonie (facuta celebra de Napoleon) are cea mai slaba concentratie de parfum, circa 2-6%, restul fiind alcool in combinatie cu apa, motiv pentru care persistenta sa nu depaseste 3 ore.

Parfumurile sunt etichetate si in functie de sex. Esentele care imprima o nota feminina sunt cele florale (iasomie, trandafir, levantica) si orientale (arome puternice, de condimente si rasina), in timp ce parfumurile masculine au la baza esente aromatice, lemnoase si ciprate (de feriga, stejar, santal si lemn), ne-a marturisit AnaMaria Isip, brand manager Prestige Parfum.

Urmand tendinta impusa de creatorii de moda care lanseaza mai multe colectii vestimentare pe an, marile case de parfumuri incearca sa aduca cu ceva nou in fiecare sezon, sa imbine esentele dupa retete cat mai sofisticate si mai neobisnuite. Editiile limitate, si in special de vara, au devenit deja o obisnuita in aceasta industrie a carei valoare a depasit anul trecut 30 miliarde de dolari, conform datelor Euromonitor.

Parfumul aduce intotdeauna un element de surpriza, datorita gradelor diferite de volatilitate ale substantelor aflate in compozitia sa. In primele minute se simt notele de varf, care sunt foarte puternice, dar se evapora rapid, lasand loc notelor mijlocii, mult mai delicate si care persista pana la cateva ore. Ultimele note, cele de baza sunt cele mai durabile, dezvaluind adevarata “personalitate” a parfumului.

In plus acelasi parfum se simte in mod diferit de la o persoana la alta pentru ca reactioneaza cu uleiurile naturale specifice fiecarui corp in parte. Este si unul din motivele (alaturi de anotimp sau momentul zilei) pentru care alegerea perfecta, dintre cele sase categorii de esente de parfum - oriental, oceanic, lemons, fructat, floral sau verde, este destul de dificila. “In cazul celor mai multe parfumuri, aceste esente se combina, se intrepatrund, pentru un efect olfactiv complex” ne-a declarat AnaMaria Isip.

Cele mai scumpe parfumuri din lume

Cererea pentru obiecte sau esente exclusiviste a devenit din ce in ce mai mare si este deja o realitate faptul ca oamenii se arata din ce in ce mai interesati sa plateasca pentru asta.

Imperial Majesty, Clive Christian (500ml)
$215.000

Imperial Majesty este o editie limitata (de numai 10 sticle) a esentei ce poarta semnatura fostului creator de moda britanic Clive Christian, si costa nu mai putin de 215.000 de dolari. Pretul piperat nu se datoreaza numai esentei speciale, rezultatul imbinarii a 200 de ingrediente secrete, dar si sticlei in care este comercializata - din cristal de Baccarat, cu un colier din aur de 18 K, si un diamant de 5 K. Printre cumparatorii Imperial Majesty se numara Sultanul din Brunei si deja celebrul miliardar rus Roman Abramovici.

Citeste si:

No.1, Clive Christian (30 ml)
$2.150

Nici esenta obisnuita produsa sub semnatura lui Clive Christian nu este ieftina, insa mult mai accesibila...2.150 de dolari sticla (tot de cristal) de 30 ml. Ingredientele sunt insa dintre cele mai exotice si mai selecte: ylang ylang din Madagascar, vanilie din Tahiti si lemn de santal din India si radacina de iris.

Poivre, Caron
$2.000

Casa Caron a luat fiinta in Paris, acum mai bine de 100 de ani. Poivre, creat pentru prima data in 1954, inseamna piper in limba franceza, numele dezvaluind o parte din reteta secreta: combinatia de piper negru si rosu.

No. 5, Chanel
$1.850

Chanel No. 5 este probabil cel mai cunoscut din lume, primul parfum lansat sub semnatura unui designer celebru si un reper pentru toate parfumurile de lux produse pana in prezent. Editia limitata ce ofera 500 ml esenta pura de parfum intr-o sticla de cristal costa putin sub 2.000 de dolari.

Les Larmes Sacrees de Thebes, Baccarat
$1.700

Baccarat, renumit pentru cristalurile sale scumpe, s-a decis sa intre si in industria parfumurilor la inceputul anilor '90, o mutare ce s-a dovedit a fi una inspirata. Au mai ramas doar cateva sticle (evident de cristal) din acest parfum cu iz vechi (aminteste de ritualurile din Egiptul Antic), toate la Roja Dove Haute Parfumerie din Harrods, Londra.

Parfumul poate fi considerat fara indoiala drept cea mai profunda experienta senzoriala, un accesoriu obligatoriu in zilele noastre, pentru care cunoscatorii sunt dispusi sa plateasca o mica avere.