In anul 1883, Orient Express purta regi si familii de vita nobila pe rutele dintre Paris, Strasbourg, Viena si Bucuresti. Trenul oferea pasagerilor sai putin din luxul si rafinamentul unui palat regal. Dupa al doilea razboi mondial insa, standardele celebrului tren au inceput sa-si piarda din rafinament, iar in 1977 a ramas fara vestita locomotiva cu aburi.

De fapt, intreaga industrie a trenurilor de lux a intrat pe o panta descendenta in anii '50, odata cu dezvoltarea transportului aerian. Prin anii '70, conceptul de tren de lux aproape ca nu isi mai avea corespondent in realitate. Dar asa cum vapoarele de croaziera s-au intors in forta in ultimii ani, la fel si trenurile de lux au intrat intr-o noua era de popularitate. Mai mult decat atat, reabilitarea trenurilor cu iz vechi a devenit o afacere extrem de profitala in ultimii ani.

Alpii europeni, savana africana, zonele stancoase din Canada sau stepele rusesti pot fi admirate pe geamul unor trenuri vechi de zeci de ani, reconditionate, aduse la standarde inalte de confort si tehnologie (ecrane de plasma, sali de conferinte, spa-uri etc.). O noapte petrecuta intr-un astfel de mijloc de transport incarcat de istorie si lux poate costa si cateva mii de dolari. Si daca v-ati hotarat sa faceti o asemenea investitie, va trebui sa va decideti intre o multitudine de peisaje, continente si... epoci.

Venetia - Simplon Orient Express, Europa

Trenul isi poarta pasagerii intre Londra, Paris, Venetia, Praga si Roma, in expeditii nocturne romantice, asezonate cu caviar, scoici si foie gras, servite de cei mai priceputi ospatari italieni. VSOE este o reproducere fidela a originalului Orient-Express, motiv pentru care vagoanele de dormit nu sunt dotate cu aer conditionat sau paturi duble. Mai mult decat atat, vagonul cu numarul 3425 este acelasi in care regele Carol al Romaniei isi traia aventurile amoroase in anii '30.

Pret: 2.605 $ - calatorie de doua zile Venetia - Londra

Scotianul Regal, Scotia

Un Orient Express clasic, Scotianul Regal ofera itinerarii variate, intre doua si sapte zile, prin tinuturile muntoase ale Scotiei. Pe langa restaurantele cu lambriuri de mahon si cabinele de lux, trenul ofera si serviciile unui ghid experimentat, pentru excursiile organizate in timpul zilei la celebrele castele, distilerii si afumatorii de somon scotiene.

Citeste si:

Pret: 3.120 $ - itinerariu de trei zile

Palatul pe Roti, Rajasthan, India

Fortaretele din desert si palatele de pe marginea lacurilor pot fi admirate intr-o calatorie de o saptamana cu luxosul tren care se autointituleaza Palat pe Roti, dotat cu 56 de cabine dubl (cu aer conditionat, baie si televizor), lambriuri din lemn masiv, doua restaurante si un lounge opulent, unde mancarea si bautura sunt servite, de data aceasta, de ospatari cu turbane colorate. Trenul calatoreste doar noaptea, pentru a lasa suficient timp pentru vizitarea obiectivelor istorice in timpul zilei.

Pret: 295 – 385 $ pe noapte

Vulturul Auriu Trans-Siberia Express, Rusia si China

Mai multi operatori ofera calatorii cu trenul pe Trans-Siberian, legendara cale ferata lunga de aproape 10.000 km, insa doar GW Travel se poate mandri cu Trans-Siberian Express, un tren care isi trateaza pasagerii ca pe niste oligarhi. Dintre cele 21 de vagoane de care dispune, cele mai noi 12 au costat 25 de milioane dolari. Cabinele din clasa Gold si Silver au paturi duble, incalzire prin podea, aer conditionat, sisteme DVD/CD si televizoare LCD. In vagonul bar, cu banchete lungi, rosii se servesc cocktailuri cu votca asemanatoare celor oferite de clubul new-yorkez SoHo. Mari academicieni si personalitati media sunt adesea invitati sa tina discursuri in sala de lectura a trenului.