Ionut S.: Cand veti incepe mai puternic finantarea pe partea agricola? Care vor fi conditiile ca o firma sa obtina astfel de proiecte?

Odata cu dezvoltarea economiei, o crestere semnificativa a inregistrat si sectorul agricol. In urmatorii ani, leasingul de echipamente va avea o pondere mult mai mare in portofoliul companiilor de leasing, in cazul in care se pastreaza tendinta de crestere a activitatii din industrie si retail.

Finantarea de echipamente reprezinta in prezent 5% din portofoliul nostru, urmand ca in urmatorul an aceasta pondere sa se dubleze. In ceea ce priveste utilajele agricole, accesul mai usor la sursele de finantare inregistrat pe piata din Romania va face ca si acest sector sa creasca in urmatorii ani.
Conditiile de acordare a finantarii in sistem leasing pentru utilajele agricole nu difera de cele pentru alte tipuri de echipamente. Bonitatea clientului si cerintele impuse de BNR joaca rolul cel mai important in acordarea finantarii. In functie de aceasta, de suma finantata si de conditiile cerute de client, incercam sa oferim fiecarui client varianta optima de finantare.

Precup Roland: Cand va sosi momentul pentru finantarea utilajelor in conditii acceptabile?

Piata din Romania s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani in ceea ce priveste institutiile de finantare si prezinta oferte competitive pentru toate categoriile de clienti.

Piata auto este ajunsa la maturitate, iar cea a echipamentelor se preconizeaza a ajunge in urmatorii 3-5 ani la acelasi stadiu.

Conditiile oferite de institutiile de finantare clientilor sunt deja similare pietelor din alte tari din Europa Centrala si de SE, urmand ca in urmatorii 2-3 se ne aliniem celorlalte tari dezvoltate din Uniunea Europeana.

Precup Roland: Cand vor avea companiile de leasing specialisti suficient de pregatiti care sa evalueaza aceste utilaje?

Romania este intr-un proces de schimbare, transformare, invatare. Odata cu intrarea in UE, Romania si, implicit, companiile de leasing au fost directionate in a se adapta la normele europene, la conditiile pietei, acest lucru insemnand perfectionarea structurilor, a sistemelor, a conditiilor de finantare.
Exista si in prezent specialisti in domeniul utilajelor, evaluatori acreditati de autoritati specializate, un rol esential, insa, il reprezinta motivarea acestora de catre firmele de finantare.Dezvoltarea pietei in domeniu si a castigarii experientei este insa necesara si posibila investind totodata in formarea de noi specialisti.

Claudiu C.: De ce la noi sunt mai multe taxe/de ce pe leasingul operational fata de UE? Care este motivul?

Fiecare tara are o legislatie proprie in ceea ce priveste taxele, astfel incat ele difera de la o tara la alta.
Conform legislatiei in vigoare de la noi, o institutie financiara nebancara, cum este si VB LEASING, nu este autorizata sa efectueze activitati de leasing operational. Noi oferim in acest moment doar leasing financiar, urmand a analiza insa posibilitatea aceasta in urmatorul an.

Liana Nicolae: Cand va sosi momentul ca o firma din Romania sa poata lua un leasing direct de la un finantator din strainatate (fara intermediari, de ex VB Leasing)? Ex: Germania, Austria.

Citeste si:

Dupa intrarea in UE, orice client este teoretic liber sa ceara finatare de la orice institurie financiara. Trebuie luate insa in considerare, din nou, legislatiile fiecarei tari in parte. Finantatorul poate avea de indeplinit conditii suplimentare, un efort mai mare din punct de vedere administrativ pentru a fi sigur ca respecta toate cerintele fiscale, astfel incat obtinerea unei finantari cross-boarder sa devina mai dificila decat la noi.

Liana: Care este cea mai mare finantare acordata anul acesta?

Cea mai mare finantare acordata in 2007 este de 4,5 milioane de euro si are ca obiect de leasing utilajele de constructii.

Iancu: Care va fi cel mai bun an pentru leasing din perioada 2006 -- 2010?

In Romania, am asistat la o crestere economica puternica in ultimii 7 ani. Dupa o astfel de performanta, intrebarile care apar inevitabil sunt cat de mult se poate continua cu aceasta viteza si care sunt factorii care determina dezvoltarea continua.

De la an la an piata de leasing din Romania a crescut, ajungand anul trecut la peste 3 miliarde de euro. Estimarea noastra este ca, si in urmatorii ani, tendinta de crestere se va mentine progresiv, urmand a ajunge in 2010 la o valoare a pietei de leasing de aproximativ 6 miliarde de euro.

Oancea Radu: Care au fost cele mai bune judete ca finantari in 2007?

VB Leasing este prezenta in 12 orase din tara:Brasov, Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta, Craiova, Sibiu, Oradea, Baia Mare, Bacau, Pitesti,Galati – Braila. Din analiza volumului de vanzari aretelei noastre,in afara de Bucuresti, care are o pondere de aproximativ 45% din totalul vanzarilor VB LEASING, judetele cele mai importante pentru noi sunt: Iasi, Cluj, Constanta, Brasov, Timis.

Saon Florin: Sunt prea multi jucatori pe piata romanesca de leasing?

Piata romaneasca este una libera, astfel incat numarul de jucatori este nelimitat. Diferenta este facuta in functie de serviciile oferite, de ofertele sustenabile, de transparenta unei companii, reprezentand criteriile prin care sunt “filtrate” companiile cele mai puternice care trebuie luate in considerare ca jucatori pe piata de leasing.

Tanasescu Paul: Va ganditi sa va uniti fortele cu importatori auto de pe piata locala ca in cazul Porsche Leasing? Aveti astfel de parteneriate?

VB Leasing face parte dintr-un consortiu bancar si nu poate fuziona cu un producator auto.
Noi lucram in parteneriate cu majoritatea importatorilor si dealerilor de pe piata auto, acest lucru insemnand promotii si campanii comune care au drept scop oferirea unor solutii de finantare cat mai avantajoase pentru clientii nostrii.

Intr-adevar, exista jucatori care “si-au unit fortele” cu importatori auto de pe piata locala, insa acestia fac parte din marile concerne care ofera atat obiectul finantat, masina, cat si finantarea. Sunt asa numitele firme “captive” ale concernelor producatoare de vehicule.