Initiative Futures Worldwide, divizia globala de cercetare de media a agentiei Initiative, a publicat raportul anual privind investitiile in publicitatea conventionala, raportate la CPT (1.000 de adulti) din 54 de tari din intreaga lume.

Raportul agentiei Initiative ofera clientilor informatii veridice asupra costurilor de media din perspectiva investitorilor in publicitate, care vor putea sa planifice mai bine si sa isi optimizeze investitiile in media, indiferent de canalele de media sau de regiunile pe care le acopera.

Ierarhia costurilor pe medii ramane neschimbata fata de anul 2005: cinema-ul ramane cel mai scump mediu, cu un CPT mediu de 59,43$, urmat de publicitatea pe Internet (16,38$), reviste (11,14$) si ziare (9,23$), televiziune (7,06$), radio (6,32$) si outdoor, care continua sa fie cel mai ieftin mediu la nivel global, cu un CPT mediu de 5,37$.

Analiza tendintelor anuale arata ca cea mai mare crestere previzionata pentru anul 2006 este cea a publicitatii pe cinema, cu 9,1%, in timp ce investitiile pe Internet se asteapta sa se majoreze cu 5,9%, atat datorita cresterii numarului de utilizatori, cat si datorita formatelor din ce in ce mai atractive pentru acest mediu. Cea mai ieftina componenta a mixului de media ramane si in anul 2006 tot outdoor-ul, care va cunoaste anul acesta importante inovatii tehnologice.

Citeste si:

Media globala a investitiilor in publicitate este influentata puternic de tarile in curs de dezvoltare din Europa de Est, America Latina si China, unde cresterea economica semnificativa si cererea de servicii specifice din ce in ce mai mari genereaza o crestere accelerata a preturilor.

Situatia nu este aceeasi pe pietele mature, cum ar fi Statele Unite sau tarile Europei de Vest, unde se observa o evolutie mai lenta a cresterii investitiilor in media, adesea aflata sub nivelul inflatiei. Totusi, situatia variaza in functie de regiune si de mediile specifice. De exemplu, SUA, cea mai mare piata de publicitate a lumii, inregistreaza cele mai mici costuri media la nivel global pentru ziare, reviste si outdoor, insa si cele mai mari costuri la publicitatea pe TV si Internet.

Raportul intocmit de Initiative Futures porneste de la informatiile primite din 54 de tari din intreaga lume si este un instrument de baza in activitatea specialistilor in media planning si a analistilor media, dar si in ceea ce priveste alocarea si optimizarea bugetelor.