Cu toate acestea, viteza cu care noile tehnologii sunt adoptate si cresterea familiaritatii cu produsele hi-tech va duce la o crestere chiar si cu trei cifre a ponderei oamenilor ce acceseaza functiile mai avansate ale smartphone-urilor, precum si a celor ce acceseaza Internetul.

“In ceea ce priveste publicitatea pe mobile, ca in aproape orice piata noua, jucatorii asteapta sa faca altcineva primii pasi. Dupa ce vad ca functioneaza, vor sari si ceilalti – acest lucru este valabil si in Romania si ma astept la o evolutie impresionanta in urmatoarea perioada a targetarii de publicitate pe smartphone-uri”, spune Steve Dallas intr-un scurt dialog cu wall-street.ro, in cadrul conferintei Mobile Marketing Conference.

In Romania functioneaza in prezent campaniile “simplute”, prin MMS-uri. “Anul trecut am avut o campanie pentru un nou model BMW unde am trimis mesaje MMS spunandu-le oamenilor ca daca vor o oferta personalizata pentru masina, sa trimita un mesaj si ii suna compania. Rezultatele au fost de zece ori mai bune decat daca am fi plasat bannere si costurile au fost reduse, de doar cateva mii de euro”, exemplifica Dallas.

Urmatorul pas pentru piata locala ar putea fi integrarea campaniilor pe mobile in paralel cu alte medii, precum radio, ziare - “multi utilizatori acceseaza Internetul de pe mobil si asculta radio simultan”.

Citeste si:

In urmatoarea perioada devine absolut necesar ca toate site-urile sa aiba o versiune mobila, intrucat cresterile accesarii site-urilor, mai ales de stiri, de pe mobile sunt impresionante – in unele cazuri asistam la evolutii de 250% de la trimestru la trimestru. “In medie, top 10 site-uri din SATI au inregistrat cresteri de 60% ale accesului de pe terminale mobile in ultimele luni, comparat cu aceeasi perioada a anului precedent”, spune Steve Dallas.

Privind catre intreaga piata de advertising online, Steve Dallas spune ca recesiunea inca se face simtita destul de puternic, el sperand la crestere de o singura cifra a veniturilor agentiei Initiative pentru anul in curs.

“Nu pot oferi inca informatii privind veniturile agentiei pe 2010 dar le vom face publice in curand”, spune el, subliniind ca din intreaga activitate a companiei, doar circa 1% din venituri provin din mobile advertising, ponderea urmand a creste insa in perioada urmatoare.