O anumita parte a presei-cuvinte dragi politicienilor. De aceasta data insa nu este vorba despre ei, ci despre cealalta parte a romanilor. De majoritate. Dincolo de interes si de relatari mai mult sau mai putin superficiale, mass-media reprezinta principala sursa de informare a romanilor.

Cu toate ca in Romania, increderea in presa este mult mai mare decat in multe dintre statele europene, consumul media se situeaza la cote sensibil inferioare acestora, piata fiind orientata catre audio-vizual.
Cercetarile sociologice releva faptul ca presa scrisa pierde teren. Desi datele mai difera, un lucru este sigur: romanii nu fac coada la chioscurile de ziare. Intre 30 si 50 la suta dintre concetatenii nostri recunosc ca nu pun mana pe nici un ziar, spre deosebire de cetatenii Uniunii Europene care, in majoritate, citesc ziare intre de cinci pana la sapte ori pe saptamana.

GSS: Curierul National, pe locul cinci ca audienta nationala

In anii trecuti, doi din zece romani sustineau ca citesc ziare zilnic, 26 la suta saptamanal, 9 la suta lunar, 13 la suta foarte rar, iar 30 la suta deloc.

Un studiu al Grupului de Studii Sociale 2000, dat publicitatii in aceasta saptamana, releva ca numarul celor care nu iau contact cu presa scrisa a crescut cu 20 de procente.

Spre deosebire insa de televiziune, orientata mai degraba catre formatul tabloid - stiri de senzatie ca politica pentru mentinerea unui rating ridicat - se observa o schimbare in cazul ziarelor.

Incep sa fie mai apreciate publicatiile care pun accent mai putin pe senzational si mai mult pe informatie corecta, care poate fi utilizata ulterior.

Citeste si:

Daca la varful clasamentului se remarca variatii mici, care isi au printre cauze posibile campaniile - concurs, nu sunt de trecut cu vederea new-entry-ile direct in top 10. Comparand doua studii ale GSS, din noiembrie 2005 si ianuarie 2006, modificarile sunt usor de remarcat.
In numai trei luni, Curierul national a avansat nu mai putin de sase pozitii, ajungand al cincilea cotidian ca audienta nationala.
Mai mult, aceasta crestere este de apreciat in conditiile in care Curierul National are profil economic, diferit de ceilalti concurenti la nivel national.

SNA confirma tendinta

Datele sunt confirmate si de SNA. Intre ultimele doua valuri de masuratori de audienta, Curierul National a evoluat in sensul definirii tot mai accentuate a nisei de piata pe care o tinteste.

In prezent, ziarul nostru se bucura de o pozitie privilegiata in topul publicatiilor cu profil economic, consolidand astfel imaginea marcii Curierul National si confirmand sloganul "Bun de afaceri".

Cele mai recente date, oferite in luna ianuarie a acestui an de Studiul National de Audienta pentru presa scrisa, arata ca cititorul Curierului National este un adult educat, cu un statut socio-profesional inalt.
Astfel, segmentul de cititori care inregistreaza cea mai semnificativa crestere este acela al tinerilor si al persoanelor active profesional, datele SNA consemnand si avansul numarului de cititori printre intreprinzatorii particulari, salariatii cu functii de conducere, profesionistii din domeniile: banci/finante/asigurari, posesorii de conturi curente.

Cifrele vorbesc de la sine: dintre cititorii Curierului National - 79% sunt manageri si specialisti cu inalta calificare; 75,3% au studii medii si superioare; 75,4% au varste cuprinse intre 25 si 54 de ani. Iar numarul cititorilor care castiga peste 500 de euro pe luna s-a dublat. In ultimele luni, intre cititorii Curierului National, numarul specialistilor, cadre cu studii superioare, a crescut cu 30%, s-a marit de 9 ori numarul liber- profesionistilor cu studii superioare (avocat, doctor, contabil, arhitect etc.), iar al intreprinzatorilor particulari, cu 28%. In aceeasi perioada numarul cititorilor cu studii superioare a crescut cu 15%.