„Trebuie sa facem o distinctie clara intre publicitate si informar publica, fiindca actuala confuzie afectează activitatea de Relatii Publice a oricărei companii, institutii sau organizatii nonguvernamentale care îsi propune să slujească interesul public”, afirma Presedintele ARRP, Dumitru Bortun. "De aceea am organizat, impreuna cu CNA si Centrul de Informare al ONU în România (UNIC Romania) dezbaterea Informare publică versus reclamă prin mass-media audiovizuale.

Vicepresedintele CNA, Attila Gasparik va propune Consiliului elaborarea unei instructiuni care sa precizeze sensul articolului 6 din Decizia 254/2004, sau chiar a unei noi Decizii prin care sa se arate ca nu intra sub incidenta „publicitatii mascate” mentionarea in stirile si emisiunile radio-TV a numelor de companii, institutii, organizatii neguvernamentale in relatie cu reprezentantii lor sau cu prezentarea unor informatii de interes public.

"Problema este unde se termina informarea publica si unde incepe publicitatea. Elementul esential al dezbaterii de azi este dialogul, care ofera ample posibilitati de a defini termenii intr-un schimb de idei transparent si deschis", a afirmat doamna Ambasador Soknan Han Jung, Coordonator Rezident al sistemului Natiunilor Unite in Romania.