Moraru a lansat pe 19 ianuarie o oferta prin care cei care isi doresc sa detina actiuni la Nasul TV, pot cumpara titluri pana la 30 martie. “Nasul, Prietenii de Pretutindeni si Asociatii”, compania care va lansa Nasul TV, a pus in vanzare 20.000 de actiuni, un titlu costand 440 de lei. Cele 20.000 de actiuni reprezinta 20% din capitalul societatii de 44 milioane de lei.

„Propunerea a venit de la fanii nostri”, spune Moraru.

Practic, la putin dupa ce a plecat de la 10TV si a lansat blogul Nasul TV, jurnalistul a primit foarte multe propuneri din partea cititorilor care voiau sa doneze bani pentru noua televiziune pe care Moraru voia sa o lanseze. Pentru ca nu a vrut sa accepte o astfel de oferta, a hotarat impreuna cu avocatii ca cel mai simpla metoda prin care telespectatorii pot contribui la dezvoltatorea noului post TV este sa cumpere actiuni in cadrul acestuia.

“Singura dorinta a lor a fost ca eu sa pastrez controlul financiar si editorial”, mai spune Moraru, cel care detine indirect actionaritul majoritar in Nasul, Prietenii de Pretutindeni si Asociatii.

Compania este controlata in proportie de 80% de membrii fondatori, restul de 20% dintre actiuni fiind subscrise public. Membrii fondatori sunt Radu Moraru (care detine 10 actiuni- respectiv 0.01% din capitalul social), Catalin Gigel Chirila (tot cu 0.01%), Adrian Buca (0,01%)
si Fire Breaking News SRL (cu 79.97% din capitalul social). Compania Fire Breaking News este detinuta de Radu Moraru (51.22 %), Anda Blindu (24.39 %) si Lacramioara Ioana Reit (24,39%), potrivit datelor de la Registrul Comertului.

De ce nu a ales insa sa listeze compania pe Bursa de la Bucuresti?

Radu Moraru spune ca nici nu a luat in calcul aceasta optiune pentru ca ar fi fost mult mai complicat decat situatia actuala in care oamenii pot merge sa cumpere actiunile direct de la banca. Potrivit datelor de pe blogul nasul.tv, actiunile pot fi cumparate de la orice banca, contul fiind deschis insa la CEC Bank.

El adauga insa ca peste 5-7 ani ar putea lista compania pe Bursa de la Bucuresti.

Citeste si:

“Toti mai avem nevoie sa crestem. Si Bursa, si noi”, spune Moraru, adaugand ca pana atunci televiziunease se poate dezvolta astfel incat oamenii sa aiba incredere in noul canal.

Actiunile pot fi cumparate atat de persoane fizice, cat si de persoane juridice.

Mici, dar multi
“Mi-ar placea sa fie multe persoane care cumpara o actiune. Iar, foarte probabil, pe langa acestea vor fi si si 5-7 companii care vor cumpara mai mult si vor detine pachete mai mari”, explica prezentatorul de televiziune.

Moraru nu are inca date despre cate actiuni au fost vandute pana acum, el precizand ca primele rapoarte despre numarul titlurilor il va primi la finalul acestei saptamani.

Un imprumut la banca

Pe langa cele doua milioane de euro pe care le-ar putea obtine din aceasta subscriere publica, compania mai este in negocieri cu cateva banci pentru a obtini bani pentru dezvoltarea televiziunii. El nu a spus care este suma de care ar mai avea nevoie pentru a sustine canalul Nasul TV, care urmeaza sa fie lansat in prima jumatate a lui februarie si care in acest an ar trebui sa ajunga la o cota de audienta de 2% pe publicul comercial (urban, 18-49 de ani).

“Dar nu este vorba despre cat vrei sa obtii, ci de cat poti sa obtii”, adauga acesta.

Nasul TV va fi lansat in prima jumatate a lunii februarie, televiziunea urmand sa aiba in jur de 50-80 de angajati. Pe langa acestia, compania va lucra cu mai multe case de productie pentru furnizarea de continut.

In ceea ce priveste cifra de afaceri la care ar putea ajunge compania in acest an, Moraru spune ca abia in trei saptamani poate face primele estimari. Totodata, prezentatorul spera ca in aproximativ un an si jumatate veniturile companiei sa fie egale cu cheltuielile.

Sursa foto:
www.nasul.tv