„PR-ul n-a fost niciodata atat de sexy. Si cand spun asta nu ma refer la pantofii pe a caror talpa am primit victoriosi un autograf de la un celebru creator sau la gentile de colectie pe care le purtam in parada, dar numai dupa ce le-am expus mandri pe Facebook. Ma refer la generozitatea, autenticitatea, adrenalina, eficienta, creativitatea si persuasiunea pe care aceasta disciplina nu le-a avut nicicand pana acum", explica Nastase.

Ea spune ca piata locala de PR a fost foarte dinamica anul trecut, tot mai multe branduri comunicand prin intermediul relatiilor publice. In 2011 cea mai importanta tendinta pe piata locala de relatii publice a fost digitalizarea potrivit sefei GolinHarris Bucuresti.

In ceea ce priveste trendurile care vor marca PR-ul romanesc in acest an, Nastase spune ca relatia cu serviciile de relatii publice vor fi personalizate in functie de fiecare brand, utilizatorul va avea un rol cheie in comunicarea online, iar continutul va fi foarte important atat pentru construirea reputatiei in mediile tradtitionale cat si pe internet.

„PR-ul se transforma si se reinventeaza in permanenta si, odata cu el, si rolul specialistilor care lucreaza in aceasta industrie. Daca in urma cu cativa ani PR-ul insemna in mare parte media relations si comunicate de presa, astazi oamenii de PR au un rol primordial in construirea perceptiilor despre branduri si companii, in influentarea si modelarea emotiilor si a ideilor, in construirea reputatiei. Dupa un 2011 in care am fost martori neputinciosi ai unui esec in PR (si in casnicie) al unui Tiger Woods ingenunchiat, in care am vazut cum Wikileaks afecteaza concret perceptiile despre guverne si banci (mai concret Bank of America), este clar ca in 2012 vom vedea din ce in ce mai multe situatii de «Crisis In the World of PR»”, spune Nastase.

O mare parte dintre aceste schimbari se datoreaza comunicarii pe internet, un simplu mesaj pe blog, Facebook, Twitter sau alte retele de socializare atragand uneori zeci de mii de reactive negative.

„Cand un comentariu suparat pe un blog strange sute de mii de like-uri care iti afecteaza businessul, se cheama ca esti «Inside the War Room» aproape fara incetare. Iar ca specialist in PR, in anii ce vor urma, trebuie sa ai nervii tari, sa cunosti in amanunt terenul pe care te desfasori si sa gasesti rezolutii rapide, corecte si creative”, mai spune managerul.

Citeste si:

Practic, cea mai mare schimbare in PR este faptul ca ca orice persoana devine generator de continut si, deci, influentator.

„Acest fapt ne-a transformat pe noi, oamenii de comunicare, din emitatori in interlocutori. Intr-o lume in care informatia circula in timp real si un simplu mesaj in social media poate genera zeci de mesaje negative, rolul nostru nu mai este doar sa livram mesaje, ci sa interactionam, sa emotionam, sa convingem si sa conectam”, afirma Hortensia Nastase.

GolinHarris Bucuresti face parte din Lowe, grup de comunicare care mai include si companiile Lowe&Partners (creatie), Initiative si Brand Connection (media), HyperActive (comunicare digitala) si MedicOne (divizia specializata in comunicare medicala).

GolinHarris Bucuresti este fosta Lowe PR, agentie de relatii publice fondata in 2006 care anul trecut s-a afiliat la reteaua internationala GolinHarris. Compania a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de aproximativ 1,4 milioane de euro, iar pentru acest an Hortensia Nastase estimeaza o crestere a businessului in jurul a 10%.

Piata locala de relatii publice este estimata la circa 25 de milioane de euro in acest an, iar printre cei mai mari jucatori in domeniu se numara Nicola Porter Novelli, Ogilvy PR, McCann PR, Graffiti Public Relations, Grayling, GolinHarris, BDR Associates, DC Communication, The Practice si GMP PR.