“Aceste date folosesc o metodologie complet diferita de studiile dinainte. A le compara direct ar insemna sa nu fii atent, sa nu stii. Este o lipsa totala de profesionalism a compara A cu B dupa metodologii total diferite. Va recomand cu caldura sa nu le comparati direct. Ierarhiile, profilul se pastreaza, dar nu veti obtine decat scaderi”, a explica oficialul BRAT.

Modificarea datelor de audienta din cel mai recent studiu de audienta in presa scrisa a fost determinata in special de aplicarea unei noi metode de calcul, CAPI (computer assisted personal interview) si de extinderea universului studiului de la 14 la 65 de ani la 14-la 17 de ani, dar folosirea in acelasi timp a cifrelor de la recensamant ceea ce a dus la o scadere cu 16% a universului studiat la 8,15 milioane de persoane.

Desi investitia editorilor de presa si a agentiilor de media pentru a afla aceste date a fost mai mare decat inainte, pentru ca in prezent operatorii din teren fac interviuri cu ajutorul unui laptop si nu notand pe hartie precum inainte, Arina Ureche spune ca noile informatii au mai multa acuratete, eliminandu-se unele dintre erorile care apareau inainte. De exemplu anterior, operatorii de interviu puteau influenta rezultatele finale prin eliminarea unor intrebari, in special despre acele publicatii mai putin cunoscute. Astfel, noile date au dus in general la o crestere a publicatiilor de nisa. In prezent operatorii din teren nu mai pot influenta datele pentru ca fiecare interviu este inregistrat timp de sase minute pentru ca apoi sa fie verificat.

Conform studiului BRAT pentru perioada mai 2011-ianuarie 2011, cele mai citite cotidiane nationale platite sunt Click, Libertatea, Cancan, Gazeta Sporturilor, ProSport, Adevarul, Evenimentul Zilei, Ziarul Financiar si Romania Libera.