„Este imbucurator faptul ca economia romaneasca nu a derapat anul trecut dupa masurile drastice, dar necesare luate in 2010. Aici, o nuanta trebuie facuta, cred ca reducerea pensiilor in detrimentul cresterii TVA ar fi fost mai benefica economiei, dar probabil costurile politice ar fi fost mai mari. PIB-ul din 2011 a avut la baza, dupa cum bine se stie, doua-trei piloane de sustinere: agricultura, exporturile si productia industriala. Consumul, care ar fi putut influenta in mod pozitiv ca ultima veriga piata comunicarii, a ramas insa in teritoriu negativ comparativ cu 2010, in zona a 4-5% (n.red. -3,3% - potrivit INS)”, explica Plesca.

Avand in vedere acest lucru este normal ca o crestere a PIB de 2,5% sa nu aiba inca influenta asupra sustinerii brandurilor, adauga el.

Astfel, clientii si-au orientat investitiile catre alte departamente ale companiilor, si nu catre marketing, pregatindu-se pentru potentialul de crestere din anii viitori.

„Va fi foarte interesant de urmarit in acest an cum va evolua productia industriala in conditiile franarii din T4 2011, precum si evaluarea efectului negativ pe care cu siguranta agricultura il va genera anul acesta dupa un exceptional 2011”, mai spune directorul financiar al Ogilvy.

Citeste si:

El a adaugat ca prima jumatate a anului trecut a fost una „moderat optimista”, in timp ce al doilea semestru al anului a fost o perioada in care „clientii au franat puternic”.

Ogilvy este al doilea jucator pe piata locala de comunicare, cele sase agentii ale grupului condus de Manuela Necula inregistrand o cifra de afaceri de 63,9 milioane de euro in 2010.