„Probabil ca nu este foarte relevanta compararea PIB cu afacerea noastra, noi fiind mult mai mici, dar si mult mai dinamici, cu un business care probabil a crescut mai mult decat piata anul trecut. Deci nu credem ca suntem reprezentativi ca dinamica a businessului nici macar pentru piata noastra, a serviciilor de branding, si cu atat mai putin pentru economia tarii. In cazul nostru, ultimul trimestru a fost extrem de activ, trend care se pastreaza si la inceputul lui 2012”, explica managerul Grapefruit.

Ea nu a precizat care a fost cresterea inregistrata de companie in 2011. In urma cu doi ani, Grapefruit a avut o cifra de afaceri de aproximativ 585.000 de euro si un profit net in jurul a 100.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Majorarea cifrei de afaceri a dus totodata la o marire a echipei, numarul de angajati crescand de la 13 persoane in 2010 la 23 de salariati anul trecut.

„Pentru noi, 2011 a fost un an de investitii si de reasezare a modului de lucru si a prioritatilor. In plus, strategia de dezvoltare adoptata in 2011 a inclus, pentru prima data, dezvoltarea unor produse proprii. Acest proces nu este insa complet incheiat, urmand sa continue si in prima parte din 2012”, mai spune Ana Maria Bogdan.

Desi compania pe care o conduce a crescut anul trecut, managerul afirma ca in 2011 au fost cazuri in care agentia a castigat licitatii, care au ulterior au fost anulate.

Citeste si:

„Pentru ca respectivii clienti (si vorbim de clienti mari, multinationale) s-au hotarat sa anuleze bugetul de proiect. Deci semne am avut ca bugetele de marketing au fost taiate pe parcursul anului, fara indoiala. Semnele negative din piata (diminuari de bugete, anulari de proiecte) nu sunt generate insa doar de contragerea reala a economiei, ci si de o stare generala de indecizie si letargie sustinuta de mesajele preponderent negative din presa. Stand de vorba cu oameni de afaceri, constatam ca exista si oportunitati, si afaceri care se misca, dar aceste aspecte raman din pacate in umbra pe agenda mass-media”, explica Bogdan.

Managerul spune insa ca daca economia ar fi mai previzibila si ar fi pe un trend crescator compania s-ar fi dezvoltat si mai mult anul trecut.

In ciuda majorarii PIB cu 2,5% anul trecut, in ultimul trimestru din 2011 economia Romaniei a scazut cu 0,2% fata de iulie-septembrie anul trecut.

.