ZenithOptimedia previzioneaza ca sumele alocate global pentru publicitate vor creste cu 4,8% in 2012 si se vor situa catre sfarsitul anului la 489 miliarde dolari.

Estimarile din decembrie 2011 prevedeau o majorare de 4 ,7% pentru 2012. Valorile au crescut, de asemenea, si pentru anii urmatori: 5,3% in 2013 (de la 5,2%) si 6,8% in 2014 de la 5,8%).

In privinta Europei de Vest, proiectiile au scazut la 1,5% fata de 2%, iar pentru Europa Centrala si de Est s-au diminuat la 6,5% fata de 8%, cat erau estimate anterior. Insa, bugetele alocate pentru Olimpiada de la Londra continua sa sustina trendul ascendent din Europa si din celelalte piete globale.

Citeste si:

In Statele Unite publicitatea va insuma cu 3,6% mai mult in 2012, cu 3,8% in 2013 si cu 4,8% in 2014. Cele mai mari cresteri din Statele Unite vor fi inregistrate de online (17,8%) si televiziunea prin cablu (10%).

Pe partea de publicitate in print, ZenithOptimedia estimeaza o diminuare a cheltuielilor cu advertising-ul de 3% in reviste si de 8% in cazul ziarelor, insa anticipeaza o majorare pe segmentul de smartphone-uri si tablete PC.