De altfel, unul dintre lucrurile pe care managerul si le-ar dori sa se schimbe in industria de comunicare este pregatirea angajatilor.

"Mi-as dori ca oamenii sa fie mult mai exigenti cu ei si cu meseria lor, sa-si doreasca sa invete permanent, sa fie la curent cu cat mai mult din ceea ce se intampla local si chiar international. Rotatia oamenilor intre agentii este mare, oamenii sunt inca speculativi si nu au rabdare, ard etape importante pentru o dezvoltare profesionala sanatoasa. Este o mai mare nevoie de specialisti", explica Aura Toma, noul manager al Lowe&Partners. Ea are o experienta de 15 ani in advertising, de-a lungul anilor lucrand pentru clienti precum BCR, Danone, Colgate-Palmolive, LG, URBB, Raiffeisen Bank, Visa International, P&G.

Astfel, pe langa largirea ariei de servicii cu specializari precum creatie online si BTL ((below the line- in special organizare de evenimente, promotii, activari), unul dintre scopurile managerului este dezvoltarea echipei.

„Obiectivele mele in Lowe & Partners sunt conturate pe trei zone strategice: echipa, clienti, produs. Imi propun sa dezvolt o echipa puternica de specialisti. Investim in trainguri si workshopuri care sa le permita oamenilor sa isi aprofundeze cunostintele in domeniile de strategie, digital, creatie si sa fie mereu la curent cu inovatiile din industriile complementare. Acum vrem sa ne largim aria de expertiza cu servicii noi, in principal in zona de BTL si creatie online. De asemenea, ne dorim sa castigam clienti in domeniile in care nu avem acoperire in prezent”, explica Aura Toma.

Cum a fost 2011

Anul trecut Lowe&Partners a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri cu aproximativ 5% fata de cea din 2010,cand businessul companiei a fost in jurul a 6,13 milioane de euro. Pe de alta parte, profitul net a fost asemanator cu cel din urma cu doi ani, in 2010 agentia raportand un castig de circa 65.000 de euro. Compania are in prezent 26 de angajati.

Aura Toma spune ca printre primele masuri pe care le-a luat a fost intarirea echipei pe partea de BTL, creatie, client service, managerul adaugand ca se vor mai face recrutari si in perioada urmatoare. De altfel, agentia si-a extins de la inceputul anului divizia de BTL (Lowe Vibe), care din noiembrie 2011 este condusa Mircea Sebe, un manager cu peste 12 de experienta in domeniu.

Decizia conducerii Lowe&Partners de a dezvolta serviciile de BTL vine in contextul in care in ultimii ani tot mai advertiseri se promoveaza pe televiziune si online, dar aleg si metode de promovare care targeteaza foarte bine clientii, printre acestea numarandu-se evenimentele si promotiile.

BTL- o piata de 100 de milioane de euro

Pe de alta parte, serviciile de BTL, un domeniu in care Lowe&Partners isi doreste sa ajunga un jucator important, reprezinta o piata de aproape 100 de milioane de euro, adica in jur de 15% din industria locala de publicitate, dupa cum afirma recent pentru Wall-Street.ro Mircea Sebe. Iar anul acesta ar putea creste cu cel putin 10%, o cifra impresionanta avand in vedere intreaga industrie a comunicarii ar putea inregistra si in an acest o scadere. Avansul este determinat de faptul ca tot mai multe companii investesc in domeniu, de alegerile electorale, Jocurile Olimpice si Campionatul European de Fotbal.

Sebe, Lowe Vibe: Cea mai mare provocare a BTL-ului este sa transforme fanii de pe internet in clienti

Sebe, Lowe Vibe: Cea mai mare provocare a BTL-ului este sa...

In afara de cresterea in domenii precum online sau BTL, conducerea agentiei isi doreste sa castige clienti noi in domenii precum industria alimentara, asigurari, auto, IT si tehnologie. Printre clientii Lowe&Partners se numara Bergenbier S.A., Ferrero, Johnson & Johnson, Praktiker, Unilever (Domestos, Cif, Rexona, Rama, Clear, Signal, Delikat).

„Exista in continuare o impredictibilitate legata de revenirea pietei, iar advertiserii urmaresc sa obtina ROI (n.red. return on investment- rentabilitatea capitalului investit) din fiecare leu investit. De asemenea, consumatorii au devenit mult mai pragmatici si mai atenti la beneficiile concrete si aici nu este vorba doar de pret. In consecinta, vedem mai multe campanii de produs in spatele carora se vede clar obiectivul brandului. Se merge pe o creatie care sa aduca rapid rezultate vizibile in vanzari, deci mai multe campanii tactice, decat de imagine. Atat advertiserii, cat si consumatorii sunt mult mai pragmatici, iar agentiile urmaresc acelasi trend”, explica Aura Toma.

Citeste si:

Printre companiile care investesc tot mai mult in publicitate sunt companiile farmaceutice si cele de servicii medicale private care „incep sa devina un competitor pentru FMCG (n.red.
bunuri de larg consum)”.

Domeniile care investesc cel mai mult in publicitate

„In ultimii doi ani acest segment a intrat in topul advertiserilor si continua sa investeasca din ce in ce mai mult in comunicare”, mai spune Toma.

De altfel, producatorii de medicamente pentru raceala si gripa au investit anul trecut circa 222,7 mil. euro (cifre la rate card, fara discount) si s-au situat pe locul sapte in topul domeniilor cu cele mai mari bugete pentru publicitate, conform unor date oferite de agentia de media MEC Romania. Pe de alta parte, companiile care au in portofoliu analgezice s-au clasat pe locul noua, cu investitii la rate card de aproape 197 milioane de euro.

Practic, companiile farma s-au clasat in fata bancilor (locul 10), a supermarketurilor (11) sau a producatorilor de sampon (13).

Investitiile la rate card in publicitate sunt mult mai mari fata de piata neta de publicitate, estimata anul trecut la circa 300 de milioane de euro, intrucat sumele nu includ discounturile care sunt de zeci de procente.

In ciuda lipsei de predictibilitate in privinta bugetelor de publicitate, managerul Lowe&Partners estimeaza o crestere a businessului de circa 5-10% anul acesta pana la aproximativ 6,1-6,4 milioane de euro.

Compania de publicitate este membra a grupului de comunicare Lowe din care mai fac parte agentiile Initiative, GolinHarris, Brand Connection, HyperActive, Mobile Works si Lowe Medic One.

Sursa datelor din tabele:
1) Ministerul de Finante
2) MEC Romania, Biroul Roman de Audit al Tirajelor, Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor