A inceput cu constructiile, dar a renuntat destul de repede. 1989 l-a gasit pe bancile Facultatii de Textile, urmindu-si un hobby din tinerete: croitoria. Cinci ani mai tirziu, Stefan Iordache si-a gasit vocatia: publicitatea.

Stefan Iordache este acum managing partner la Leo Burnett - agentia de publicitate numarul unu din tara - si unul dintre cei mai bogati 300 de oameni din Romania. Familia Iordache, care detine afaceri si in domeniul imobiliar, are, potrivit revistei „Capital“, o avere estimata la 6 milioane de dolari. „Recunosc ca nu am fost nici macar o secunda pregatit pentru toate lucrurile care au urmat impulsului de a deschide o agentie de publicitate“, apreciaza Iordache, dupa zece ani de activitate.

Momentul Target Advertising

Iordache a pasit in afaceri fara o strategie clar definita. Nici despre publicitate nu stia prea multe: citeva notiuni vagi adunate din carti. Aceste aspecte nu l-au impiedicat insa sa inceapa o afacere cu sora sa, Ioana. Astfel, la mijlocul lunii septembrie 1994 s-a scris prima pagina din istoria firmei Target Advertising, cea care urma sa devina punctul de plecare al Leo Burnett in Romania. „Aveam entuziasm si mai ales convingerea ca orice se poate invata“, este de parere Iordache.

Primul contract: 127.000 de lei

Inainte de a se afilia la Leo Burnett, Target Advertising era o mica firma de apartament - inchiriat -, cu un fax, un computer si trei oameni. „Nu faceam altceva decit sa vindem spatiu prin ziare. Pe vremea aceea nu exista decit TVR, iar Global si Plus (doua agentii de publicitate, n.red.) cumparasera tot spatiul de publicitate pe mai nimic si il vindeau dupa cit de fraier erai“, isi aminteste Iordache. Primul client al agentiei a fost o firma importatoare de orez, Cotiso SRL. Contractul a fost de 127.000 de lei. Acum, grupul Leo Burnett, din care mai fac parte agentiile Starcom si Starlink, este o afacere de 1.000 de miliarde, cifra de afaceri crescind in 2004 cu 100% fata de anul precedent. Drumul nu a fost pavat insa numai cu succese. Spre exemplu, la inceputul activitatii, cei de la Leo Burnett isi puneau din cind in cind problema zilei de salariu. De asemenea, compania a pierdut citeva mii de dolari din cauza falimentului Bancii Dacia Felix.

Afilierea la Leo Burnett

Pe reprezentantii Leo Burnett Worldwide i-au adus, in 1995, cu o Dacie veche de 14 ani, dupa ce au trimis scrisori la mai multe companii internationale. „L-am invitat pe chairman-ul companiei sa ne viziteze, mintindu-l ca sintem 11-12 oameni. Am inchiriat niste monitoare si ne-am rugat prietenii sa se plimbe cu hirtii goale dintr-o camera in alta“, spune Iordache.